​El grup motor de l'Olot Pedala, en contra de la prohibició de les bicicletes al centre: «Estem sorpresos»

Asseguren que la mesura contradiu el mateix pla aprovat per l'Ajuntament i anuncien que presentaran al·legacions

El grup motor de l'Olot Pedala assegura que al mesura va en contra el mateix pla de foment de la bicicleta
El grup motor de l'Olot Pedala assegura que al mesura va en contra el mateix pla de foment de la bicicleta | Pau Masó
14 de setembre del 2023
Actualitzat el 15 de setembre a les 18:03h
Fa quinze dies l'equip de govern d'Olot anunciava al ple municipal que iniciava els tràmits per prohibir l'ús de patinets i bicicletes en determinats moments del dia per al centre de la ciutat. La mesura es va aprovar amb els vots dels dos socis de govern (ERC i Junts) i va aixecar certa polèmica des dels sectors promotors de la bicicleta a la ciutat.

Un dels col·lectius més actius en la defensa de la mobilitat sostenible i de la bicicleta a la ciutat és el grup motor de l'Olot Pedala que, en declaracions a Nació Garrotxa, s'ha mostrat sorprès i contrari a la mesura que ha tirat endavant l'Ajuntament: "Si prioritzem els vianants al centre, les bicicletes i patinets han de tenir una alternativa propera al centre i no la tenim. La modificació de l'ordenança no ha previst cap carrer alternatiu per on puguin passar les bicicletes i els patinets amb seguretat", assegura Bosco Plans, portaveu del grup motor que està format per set persones. "Tenim exemples a diferents barris de la ciutat, on la prioritat són els cotxes i camions. L'argument que les bicicletes i els patinets posen en perill els vianants, també es podria extrapolar a la resta de la ciutat i pensar que els cotxes i camions posen en perill els vianants o les bicicletes i per això no s'està fent res, o molt poca cosa", afegeix.
 

"No estàvem al cas"

Des del grup motor de l'Olot Pedala (el document que recull les accions per al foment de la bicicleta a la ciutat) contradiuen la versió del regidor de Mobilitat d'Olot, Isaac Crivillés, qui va assegurar que se'ls havia comunicat la mesura: "Cap de nosaltres estava al cas. Estem una mica sorpresos per aquest canvi a correcuita que, a més a més, contradiu el projecte vigent de l'Olot Pedala", afirma Plans.
 

Bosco Plans és un dels membres del grup motor de l'Olot Pedala. Foto: Martí Albesa


De fet, el que més els ha sorprès al grup motor és que la mesura contradiu el pla de foment de la bicicleta aprovat pel mateix Ajuntament, el qual defineix que cal potenciar la mobilitat amb bicicleta i patinets pels carrers peatonals. "Ens sentim preocupats perquè s'aprova un pla després d'un procés participatiu on molta gent hi ha dedicat esforços, i després no s'estan implementant les mesures. Fins i tot, es va en contra del que proposa el pla", afirma el portaveu del grup motor.

Presentaran al·legacions amb actitud "constructiva"

Per tot això, el grup té previst presentar al·legacions durant els 30 dies en què la modificació de l'ordenança estarà en exposició pública. "Volem aportar el nostre granet de sorra per ajudar a veure que una altra forma és possible. Ens plantegem fer alguna esmena constructiva per fer veure que no només hi ha la prohibició a l'hora de resoldre el problema", diu Plans.

Els membres del grup motor també estan pendents d'una reunió amb el regidor per debatre i dialogar sobre la mesura. Asseguren, però, que la seva actitud és "constructiva" i que participaran en totes les activitats i propostes que s'inclouen en la pròxima Setmana de la Mobilitat Sostenible a Olot. També agraeixen que el regidor s'hagi mostrat públicament obert a dialogar i debatre la restricció que pretén prohibir la circulació de bicicletes i patinets al Nucli Antic per millorar la seguretat dels vianants.

 
Arxivat a