Aquest dimarts, 15 d'octubre, ha finalitzat el període de sis mesos en el qual estava prohibit fer foc en zones forestals. Des d'avui, es poden realitzar cremes controlades sempre i quan es notifiquin prèviament als ajuntaments. Això sí, hi ha diversos limitacions com les previsions de vent o el risc d'incendi forestals. En aquest sentit es remarca que en cas que hi hagi un avís del Servei Meteorològic –actualment n'hi ha un de vigent- o el Pla Alfa dels Agents Rurals amb el nivell dos activat, no es podran fer.
Precisament l'augment de temperatures –es preveuen dues setmanes amb valors poc habituals per l'època- i la manca de pluges han fet augmentar el risc d'incendi, sobretot a la meitat sud del país. En aquest sentit Agricultura ha fet una crida a extremar les precaucions per evitar-ne. Val a dir que a la Garrotxa el perill és baix.
Finalitza el període de prohibició de fer foc a les zones forestals
Les cremes s'han de comunicar prèviament als ajuntaments
ARA A PORTADA
Publicat el
15 d’octubre de 2013 a
les 15:44
Et pot interessar
-
Societat Olot desempadrona 1.300 persones en un any per frau: fins a vuit persones en un mateix domicili
-
Societat Restriccions a la circulació motoritzada a l'Alta Garrotxa per reduir el risc d’incendis durant l’estiu
-
Societat
Olot incrementa les sancions per beure alcohol al carrer
-
Societat
El zelador d'Olot canvia de sexe 16 anys després d'entrar a presó
-
Societat
La variant d'Olot i les Preses tindrà 11 quilòmetres i costarà 471,6 milions d'euros
-
Societat
L'hospital d'Olot incorpora el gas del riure en els parts per alleugerir el dolor
