La Garrotxa continua fent accions per ordenar la mobilitat turística. L’última, i no menys important, és la creació de nou àrees d’aparcament connectades amb línies de transport públic de la comarca i altres sistemes de mobilitat sostenible. Aquestes nou àrees es repartiran per diferents punts estratègics de la comarca que tenen afluència de visitants i que es troben en vuit municipis diferents.
Les àrees aprofitaran espais ja construïts i algunes zones que ja s’utilitzen, actualment, com a pàrquing. Estaran ubicades als següents llocs: l’actual àrea de recepció de visitants de les Preses, aparcament de la rotonda d’accés a Montagut des de l’A-26, aparcament dels gorgs del riu Burgent, pàrquing de la zona esportiva d’Hostalnou de Bianya, aparcament de Can Trona de la Vall d’en Bas, pàrquing de sorra de la zona de les Fonts d’Olot, aparcament de l’Oficina de Turisme de Santa Pau, àrea de Can Serra de la Fageda i aparcament de l’Oficina de Turisme de Besalú.
Àrees equipades
Cada una d’aquestes àrees comptarà amb diverses places d’aparcament, on el visitant podrà deixar el seu vehicle privat i visitar la comarca a peu, amb bicicleta o autobús des del mateix lloc on ha deixat el cotxe. Els aparcaments dissuasius també es dotaran amb aparcaments segurs per a bicicletes, punts de recàrrega de bicicletes elèctriques i tòtems i cartells informatius sota una mateixa imatge i eslògan: “Mou-te per la Garrotxa naturalment”.
Algunes de les noves àrees ja estan en funcionament, però altres es posaran en marxa aquest mateix any, com per exemple la de Montagut i Oix o la d'Hostalnou de Bianya. Totes elles funcionaran com a nodes per connectar línies de transport públic i rutes que, fins i tot, es poden fer a peu. Entre les connexions, hi haurà el servei Rumbus, impulsat fa dos anys per millorar la mobilitat turística de la comarca.
El Consell Comarcal ja té el projecte sobre la taula i es preveu que aquest 2025 es licitin les obres i es puguin dur a terme. En total, el cost dels treballs serà de 572.000 euros, els quals són finançats pels fons europeus Next Generation.