La Greda no organitzarà cap activitat a Olot amb motiu del Carnaval. Segons han explicat fonts del col·lectiu independentista a NacióGarrotxa, les traves imposades per l'ajuntament els han empès a prendre aquesta decisió. Concretament, han cancel·lat la festa per la prohibició de fer-la a l'aire lliure, el preu del lloguer de la sala El Torín i el fet que la nit del dissabte de Carnaval el CIT tingui tant la sala El Torín com el pavelló Firal, fet que els obligava a traslladar els actes al divendres a la nit.
El col·lectiu assegura que vol fer una parada, replantejar-se la festa, i tornar-hi l'any que ve amb un nou format. "No volíem fer-lo perquè sí, perquè tocava", expliquen des de la Greda.
Sis anys de Carnestoltes Popular
La Greda feia sis anys que organitzava un Carnestoltes Popular a la ciutat d'Olot. L'acte servia també per cremar públicament al Rei Carnestoltes, que solia ser aquella persona que, segons el seu criteri, no ho havia fet del tot bé durant aquell any. L'entitat proposava quatre candidats i per votació popular s'escollia el guanyador. L'any passat es va cremar a Josep Ferrés, responsable del pla d'usos del Firal, i el 2014 el cap dels Mossos d'Esquadra, Manel Prat.
Des de l'entitat defensen que el Carnaval "ha de ser una festa reivindicativa amb contingut". En un principi la celebraven a l'aire lliure en alguna plaça d'Olot, però als últims anys l'ajuntament no els donava el permís per fer-la a l'exterior i l'havien de fer en algun espai tancat.
La Greda no organitzarà el Carnestoltes Popular per les traves de l'ajuntament
La prohibició de fer-lo a l'aire lliure, la limitació del dia i el preu del lloguer de la Sala El Torín han empès l'entitat a prendre aquesta decisió | El col·lectiu assegura que vol replantejar-lo i tornar a organitzar activitats en futures edicions de la festa
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de gener de 2016 a les 19:43
Et pot interessar
-
Societat Comença el nou curs escolar a Olot
-
Societat Olot reduirà la intensitat de la música, els llums i les atraccions per les Festes del Tura
-
Societat Olot impulsa una campanya per reforçar l’ús social del català
-
Societat Dispositiu especial de seguretat per a les Festes del Tura
-
Societat Olot rebutja la moció de Salvem les Valls que demanava aturar el projecte de la variant
-
Societat Un grup de manifestants a favor de Palestina obstaculitzen la sortida de La Vuelta a Olot