Junts i ERC treballen amb uns pressupostos 2024 que rondaran els 40 milions d'euros i que tindran algunes retallades, sobretot, en el capítol d'inversions. La inversió respecte al pressupost del 2023 baixaria lleugerament, però es mantindria la partida per a la nova piscina municipal coberta amb 750.000 euros. L'objectiu és començar les obres l'any que ve, uns treballs que ja es van pressupostar per al 2023 amb la mateixa quantitat i que, finalment, no s'han acabat executat.
Pel que fa a les despeses ordinàries, es preveu més aportació a l'àmbit social, educatiu i cultural i un augment de més d'un milió i mig d'euros en la plantilla municipal per l'actualització dels sous dels treballadors públics respecte a l'IPC del 3,5%.
La taxa d'escombraries, lleugerament més cara
Pel que fa als ingressos, l'equip de govern treballava amb l'escenari d'apujar més d'un 8% la taxa d'escombraries i un altre 8% la taxa d'ocupació de via pública de les terrasses del Firal. El gruix de taxes i impostos no es tocarien i només pujarien segons l'IPC, un 3,5%.Segons ha pogut saber NacióGarrotxa, aquesta proposta fiscal, però, no ha estat ben vista per l'interventor de l'Ajuntament, qui creu que el consistori té molta despesa ordinària i reclama apujar més els impostos per fer-hi front. Davant l'opinió dels serveis tècnics municipals, l'equip de govern podria replantejar-se les ordenances fiscals i això també podria afectar algunes partides del pressupost. Junts i ERC tenen quatre dies per modificar les ordenances i el pressupost que preveuen presentar al ple municipal del pròxim dijous, on està previst que s'aprovin els comptes municipals per al 2024.