L'Olotx2 se salva de la crisi pressupostària i es farà del 14 al 16 de febrer

L’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, la de Comerciants d’Olot, els placers de Mercat i Turisme Garrotxa sumen esforços amb l’Ajuntament per tirar endavant la campanya, que es reformularà de cara a 2021

Estanis Vayreda, acompanyat dels president de les quatre entitats que promouen l'Olotx2.
Estanis Vayreda, acompanyat dels president de les quatre entitats que promouen l'Olotx2. | Martí Albesa.
03 de gener de 2020, 12:43
Actualitzat: 13:28h
Una de les campanyes de promoció econòmica que va decaure després de la rebaixa dels pressupostos, l'Olotx2, s'ha salvat pels pèls de la crisi "econòmica" obligada pel Consistori i es farà enguany, per darrera vegada, durant el cap de setmana del 14 al 16 de febrer. Gràcies, sobretot, a l'esforç conjunt fet per les entitats concernides i el propi Ajuntament, que han rebaixat el pressupost de difusió (promoció, publicitat a mitjans…) dels 30.000 euros inicials de les campanyes anteriors als 15.000 actuals, deu mil dels quals a càrrec del municipi i els cinc mil restants a càrrec de les entitats.

Així ho han fet saber aquest matí a la llarga taula de la Sala Gussinyé de l'Ajuntament d'Olot el regidor de Promoció de la Ciutat, Estanis Vayreda, el president de l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, Gerard Xifra, del president de l’Associació de Comerciants d’Olot, Jordi Rovira, el president de l’Associació de Placers, Jordi Vilarrasa, i la presidenta de Turisme Garrotxa, Maria Vidal, també batllessa de Sant Joan les Fonts. L'acord assolit és fruit de les diferents reunions fetes entre l’Ajuntament d’Olot i les entitats professionals involucrades en la campanya, que ja havien mostrat la seva preocupació per les anunciades "rebaixes".

De fet, la reducció de la partida destinada a la difusió (que, a més, elevava el cost pel fet que s'encarregava a una empresa externa), es veurà compensada, com a contrapartida, per un augment de la promoció a través de les xarxes socials i un canvi en la gestió de la comunicació, una part de la qual assumiran els tècnics de les diferents entitats que hi participen, amb el suport de Turisme Garrotxa. També, hi haurà una reducció a part de les activitats complementàries a la campanya de l’Olotx2 2020.
 

Jordi Vilarrasa, president de l'Associació de Placers d'Olot. Foto: Martí Albesa.


Però la "mort anunciada", només revifarà aquest any. La intenció, tant de l'Ajuntament com de les quatre entitats professionals involucrades en la campanya, és repensar i reformular aquesta proposta, que va néixer fa vuit anys en plena crisi econòmica i que, segons els presidents de totes les entitats, amb els seus alts i baixos, ha servit per "girar calers" –en expressió de Gerard Xifra– durant un mes fluix (febrer), poder pagar proveïdors i fidelitzar clients, no solament de la ciutat i de la comarca, sinó entre els que les visiten com a turistes. "Penseu que durant aquests dies, a la Plaça Mercat, et pots endur dos quilos de producte pagant-ne només un", ha aclarit Jordi Vilarrasa, president de l'Associació de Placers.

Aquesta voluntat de canvi de cara a 2021 ja s’havia acordat durant l’any passat així com el compromís de l’Ajuntament d’Olot per a impulsar una nova campanya de promoció durant el primer trimestre de l’any pròxim, amb la mateixa dotació pressupostària que tenia l’Olotx2 per a que sigui una oportunitat per posar en valor el territori.

Ara mateix, però, els interessa, d'una banda, fer una crida a tots els seus associats perquè abans del 15 de gener manifestin la seva voluntat a participar-hi i, de l'altra, els diversos establiments ja enllesteixen les propostes per a l’Olotx2 que es podrà començar a reservar a partir del 27 de gener al web.
 

Maria Vidal, presidenta de Turisme Garrotxa. Foto: Martí Albesa.


L’Olotx2 és un esdeveniment que vol contribuir a la consolidació de la marca Olot-Garrotxa com a destí turístic molt complert i obert tot l’any, tal com ha reblat la nova presidenta de Turisme Garrotxa, Maria Vidal. La campanya és una mostra del que es pot fer tot l’any, per bé que amb la diferència que durant els dies de celebració, l’oferta és de 2x1 (es paga per una persona i en gaudeixen dues).

Durant aquests dos dies de l’Olotx2, doncs, es podrà continuar descobrint l’extensa i variada oferta de la ciutat i la comarca gràcies a la iniciativa de les diferents empreses participants i el compromís de l'Ajuntament, que l'han salvat abans de fer cau i net per a l'any pròxim.


 

 
Arxivat a