04
de desembre
de
2019, 08:23
Actualitzat:
8:55h
Des de fa unes setmanes s’estan expressant per part de diferents grups polítics d’Olot declaracions o posicions en relació als beneficis o perjudicis del turisme a la ciutat o de la idoneïtat de realitzar inversions com l’Espai Cràter o altres projectes i esdeveniments que afavoreixin la presència de visitants. De fet, la setmana passada l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa va realitzar un comunicat que feia referència a aquesta qüestió.
En aquest context, des de l’Associació de Comerciants d’Olot (ACO) també volen expressar el seu posicionament, a més de mostrar-se preocupats per la notícia que es reduirà un 30% l’aportació a l’àrea Promoció de la Ciutat en els pressupostos del 2020. Creuen que tot el que s’ha invertit fins ara en promoció econòmica ha estat un gran benefici per al sector, ja que s'incentiven les activitats de dinamització que es duen a terme a la ciutat, siguin fires, festivals i actes que no són estrictament comercials però que impulsen l’afluència de gent a Olot i a la Garrotxa i aconsegueixen un turisme de qualitat.
Segons l'ACO, el sector del comerç té molts reptes per endavant a causa dels canvis d’hàbits o l’aparició de plataformes de compra a Internet. "Des de l’ACO estem ajudant als comerços a millorar l’oferta comercial, a formar-se i a posar en valor el comerç de proximitat" i per això volen deixar clar que el sector també viu del turisme i dels visitants que s’apropen a la Garrotxa. De fet, segons la darrera enquesta realitzada als comerços de la ciutat, un 30% de les vendes es fan a clients de fora la comarca.
L'ACO vol posar en valor el sector del comerç, que en general ocupa més persones que la indústria agroalimentària. Són moltes les famílies que tenen comerç o molts els treballadors que hi treballen. I per això demanen que es continuïn realitzant inversions i projectes de dinamització comercial, perquè "el comerç és un element essencial de les ciutat i participa de la configuració dels barris de la ciutat".
En consonància amb els hostalers de la Garrotxa, l'ACO està en desacord amb totes aquelles línies d’opinió que s’oposen a la inversió en promoció econòmica de la ciutat perquè, de fet, en formen part activa. "Això no vol dir –afegeixen– que no creiem important i prioritari invertir en educació, serveis social, ocupació i suport a les entitats. No obstant, en els darrers anys les partides econòmiques destinades a la dinamització i promoció de la ciutat han estat una injecció important per portar a terme totes les activitats de l’Associació de Comerciants."
Per tant, recolzen tots aquells projectes que promoguin aquest turisme de qualitat, "projectes innovadors que donen aquest valor afegit a la nostra ciutat i que ens posicionin com un territori agradable per viure i per visitar".
En aquest context, des de l’Associació de Comerciants d’Olot (ACO) també volen expressar el seu posicionament, a més de mostrar-se preocupats per la notícia que es reduirà un 30% l’aportació a l’àrea Promoció de la Ciutat en els pressupostos del 2020. Creuen que tot el que s’ha invertit fins ara en promoció econòmica ha estat un gran benefici per al sector, ja que s'incentiven les activitats de dinamització que es duen a terme a la ciutat, siguin fires, festivals i actes que no són estrictament comercials però que impulsen l’afluència de gent a Olot i a la Garrotxa i aconsegueixen un turisme de qualitat.
Segons l'ACO, el sector del comerç té molts reptes per endavant a causa dels canvis d’hàbits o l’aparició de plataformes de compra a Internet. "Des de l’ACO estem ajudant als comerços a millorar l’oferta comercial, a formar-se i a posar en valor el comerç de proximitat" i per això volen deixar clar que el sector també viu del turisme i dels visitants que s’apropen a la Garrotxa. De fet, segons la darrera enquesta realitzada als comerços de la ciutat, un 30% de les vendes es fan a clients de fora la comarca.
L'ACO vol posar en valor el sector del comerç, que en general ocupa més persones que la indústria agroalimentària. Són moltes les famílies que tenen comerç o molts els treballadors que hi treballen. I per això demanen que es continuïn realitzant inversions i projectes de dinamització comercial, perquè "el comerç és un element essencial de les ciutat i participa de la configuració dels barris de la ciutat".
En consonància amb els hostalers de la Garrotxa, l'ACO està en desacord amb totes aquelles línies d’opinió que s’oposen a la inversió en promoció econòmica de la ciutat perquè, de fet, en formen part activa. "Això no vol dir –afegeixen– que no creiem important i prioritari invertir en educació, serveis social, ocupació i suport a les entitats. No obstant, en els darrers anys les partides econòmiques destinades a la dinamització i promoció de la ciutat han estat una injecció important per portar a terme totes les activitats de l’Associació de Comerciants."
Per tant, recolzen tots aquells projectes que promoguin aquest turisme de qualitat, "projectes innovadors que donen aquest valor afegit a la nostra ciutat i que ens posicionin com un territori agradable per viure i per visitar".