Tant és així que també aquest dilluns la Policia Municipal ha iniciat una campanya informativa per explicar a peu de carrer la nova restricció. Diversos agents es dedicaran el pròxim mes a patrullar pel centre i aturar ciclistes i conductors de patinets per informar-los de la nova normativa.
Els agents informen els ciutadans verbalment i també entreguen un tríptic que explica els límits que tindrà a partir d'ara la circulació de bicicletes i patinets al centre de la ciutat. També s'aprofita per informar sobre la nova mesura que ha aprovat la DGT que contempla que tots els patinets que es comprin a partir del 22 de gener d'aquest any hagin de tenir un certificat de circulació. A partir del 27 de gener de 2027 no estarà permesa la circulació d'aquests vehicles sense el certificat.

El fulletó que els agents han començat a repartir. Foto: Ajuntament d'Olot
Quines excepcions hi ha?
El tríptic que s'ha editat recull les excepcions que inclou la nova ordenança de circulació. Hi ha grups de ciutadans que, tot i la prohibició, podran continuar circulant sense problema amb bicicleta o patinet pel Nucli Antic. Aquests són les persones que visquin o treballin a la zona, els infants menors de 12 anys que vagin acompanyats d'un adult a peu o els alumnes que utilitzin el bicibús per anar a escola.La resta de ciutadans, només podran circular amb bicicleta o patinet pel centre en els horaris en què les pilones estiguin baixades: els matins des de les 6 h fins a les 13:30 h de dilluns a divendres, els dissabtes de 8 h fins a les 11 h del matí i diumenges de 8 h a 14 h. La resta d'hores la circulació quedarà restringida només a ciutadans o vehicles amb permís. No complir la nova normativa suposarà sancions de 80 euros a partir del mes de febrer.