Amb el nom de "Dinamització comercial, turística i urbana d'Olot" el projecte està valorat en dos milions d'euros. El 75% es finançarà amb els fons provinents d'Europa (1,5 milions) i l'Ajuntament haurà d'aportar la resta (uns 400.000 euros). El projecte contempla divuit accions repartides en quatre àrees: la millora de la via pública, la digitalització del comerç, la sostenibilitat del sector i la formació dels comerciants. Dins aquests eixos s'hi engloben accions com una plataforma digital d'anàlisi de dades, la millora d'eficiència energètica dels locals, un projecte de reutilització de sobrants de la Plaça Mercat o la urbanització de carrers com el de l'Hospici i la plaça Mora.
"És l'ajut Next Generation més important que ha rebut la ciutat. Té per objectiu enfortir el comerç d'Olot amb una combinació d'accions urbanístiques, eines tecnològiques o estudis de big data. Sempre expliquem que l'èxit d'un comerç són els comerciants que el porten, però també és veritat que hi ha una part de l'activitat comercial a la qual podem contribuir com a Ajuntament. És un ajut molt important", ha afirmat l'alcalde d'Olot, Pep Berga. "És un projecte que hem d'afrontar conjuntament. Ens hem de coordinar i pedalar fort. Per nosaltres, el comerç és un dels pilars fonamentals de l'economia local", assegura la regidora de Comerç, Gemma Canalias.
El nou projecte olotí repercutirà, sobretot, a l'eix comercial que va de la Plaça Mercat fins a la plaça del Carme, passant per l'Hospici, on hi ha uns 300 comerços. A través d'ell es preveu també activar locals comercials que a hores d'ara estan tancats o canviar totes les papereres i contenidors d'aquesta zona. De fet, aquesta última acció és la que té major cost de les 18 que es contemplen.