Olot vol instal·lar tres lectors de matrícules a les entrades de la ciutat

Des de fa més d'un any ja n'hi ha un funcionant a l'entrada per la Solfa i vista la seva utilitat l'Ajuntament estudia posar-ne més a la resta d'accessos

Publicat el 04 de novembre de 2016 a les 08:30
Actualitzat el 04 de novembre de 2016 a les 08:34
L'Ajuntament d'Olot vol instal·lar lectors de matrícules a les principals entrades de la ciutat. Des de fa més d'un any ja n'hi ha un que funciona que controla els cotxes que arriben per la Solfa. Comprovada la seva utilitat, el consistori es planteja posar-ne també als accessos des de les Tries, a la rotonda de la Canya i a l'entrada per l'avinguda Europa, a la zona de l'escorxador. 

Als pressupostos del 2017 que la setmana passada es van aprovar hi ha una partida de 40.000 euros reservada per inversions de la Policia Municipal. Aquests diners han de servir per comprar els lectors de matrícula, però no es destinaran íntegrament a aquesta finalitat sinó que també han de servir per cobrir altres necessitats del cos policial. 

El regidor de seguretat, Josep Gelis, ha avançat a NacióGarrotxa que confien poder-los posar en marxa al més aviat millor. A dia d'avui no saben si podran posar els tres que falten o només algun d'ells, tot dependrà del preu que els demanin. 

Aquests lectors de matrícula estan connectats permanentment amb la Policia Municipal d'Olot. Els agents, de manera coordinada amb el cos de Mossos d'Esquadra, hi introdueixen aquelles matrícules que estan fitxades per algun fet delictiu. Un cop el lector detecta que passen pel seu davant avisa immediatament a la Policia, que es disposa a localitzar el vehicle. 

Gelis assegura que és realment útil ja que en aquest any i mig que fa que funciona ha detectat alguns cotxes sospitosos: "Ara sabem que entren vehicles, si posem més lectors veurem si passen de llarg o es queden a la ciutat".