Salvador Illa a No és un vial: «La variant es farà»

La plataforma ciutadana d'Olot afirma que tenen el compromís el president per construir la nova infraestructura

Salvador Illa amb l'alcalde d'Olot i el portaveu de No és un vial, aquest dissabte
Salvador Illa amb l'alcalde d'Olot i el portaveu de No és un vial, aquest dissabte | Cedida
Redacció
16 de setembre de 2024, 10:19

La plataforma veïnal No és un vial, és un carrer! assegura que el president de la Generalitat, Salvador Illa, s'ha compromès a construir la variant d'Olot i ha lamentat "l'endarreriment en la resolució dels pressupostos". Aquesta és una reclamació que el barri de Sant Cristòfol -afectat pel pas diari de camions d'alt tonatge per carrers urbans- manté des de fa dècades.

Segons traslladen des de la plataforma a través d'un comunicat, han aprofitat la visita del president aquest dissabte a la ciutat per la inauguració de la nova seu del Noima per fer-li arribar el dossier en el qual es desgrana la problemàtica, així com les més de 7.000 firmes a favor del projecte.

En concret, des de la plataforma afirmen que l'avinguda Sant Jordi suporta cada dia el pas de gairebé 2.000 camions d'alt tonatge (de més de nou tones). I aquests són només una part de tots els vehicles que circulen cada dia per aquesta avinguda i les de Santa Coloma i Reis Catòlics: una xifra que la plataforma calcula que s'eleva fins als prop de 60.000.

El dossier que s'ha entregat al president també recull aspectes com la contaminació per fums que han de suportar els veïns pel pas d'aquesta quantitat de vehicles, així com exposa que Olot és l'única capital de comarca que no té circumval·lació per evitar que el trànsit pesat circuli per dins del municipi.

Actualment, el projecte de la variant d'Olot i les Preses està arribant al final del seu tràmit administratiu. Aquesta tardor, tal com va avançar NacióGarrotxa, està previst que s'entregui el projecte executiu del projecte, el pas previ a la licitació de les obres. Si els pressupostos de la Generalitat ho contemplen i el procés segueix el seu ritme habitual, l'obra (o una part) podria començar a executar-se el 2025.

Arxivat a