08
de febrer
de
2019, 19:12
Actualitzat:
19:53h
El Departament de Territori i Sostenibilitat, a través d’Infraestructures.cat, ha iniciat la licitació de la redacció de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental per a la variant nord de la C-37 al seu pas per Olot, en concret en el tram entre el futur enllaç oest i la connexió amb l’A-26, és a dir, des de la rotonda de Can Minguet fins a la carretera de Riudaura, a l'entrada del que haurà de ser el túnel que duria cap a les Preses. La licitació, que pagarà la Generalitat, es produeix sense que s'hagi arribat a un acord amb el Ministeri de FOment pel que fa als fons que ha d'invertir-hi l'Estat en compliment de l'addicional tercera de l'Estatut, que continua encallat.
En declaracions aquesta mateixa tarda de divendres en seu municipal, el batlle d'Olot, Josep Maria Corominas, tot i que esperava que fos el mateix conseller que vingués a Olot a donar noves sobre la variant –tal com s’havia anunciat repetidament–, ha informat que el termini de la licitació finalitza l'11 de març i en vuit mesos haurà d'estar llest l'estudi informatiu dels enginyers. "Vol dir –ha afegit–, que durant aquest any tindríem definit el traçat de la part nord de la variant d'Olot, que inclou el tema de l'Hostal del Sol, que per a nosaltres és molt important".
Segons Corominas la licitació té un cost aproximat de 225.000 euros, està publicada i "el Ministerio ha repicat la convocatòria als seus proveïdors habituals perquè s'hi presentin les enginyeries que ho considerin oportú". El batlle, tanmateix, ha aclarit que ha pogut parlar amb el conseller Damià Cavet que li ha fet saber que la Conselleria ho tira endavant sense que s'hagi resolt el contenciós dels diners amb Madrid, bàsicament perquè creuen que això ja s'ha de definir i que "després ja es posaran d'acord".
En l'estudi informatiu es tindran en compte les diferents alternatives proposades, especialment pel que fa al pas per l'Hostal del Sol, inclosa l'aportada per l'Ajuntament d'Olot, que voldria "passar soterrats per tota aquesta zona". Aquest estudi informatiu també inclourà la declaració d'impacte ambiental
El batlle d'Olot també ha manifestat que, tal com ja havien parlat amb el conseller Rull, el projecte constructiu fins a Codella i la part que pertoca a les Preses i la Vall d'en Bas, fins a Bracons –qua aviat, igualment, podria tenir novetats–, sembla que pot complir els terminis previstos. Per a l'equip de govern municipal la decisió del Departament és un pas "que fa temps que es reclamava".
Millores en la mobilitat
Aquesta infraestructura permetrà millorar la mobilitat a l’entorn del municipi, tot reduint el volum de trànsit que ha de travessar el nucli tot venint dels túnels de Bracons. Aquest tram, juntament amb la variant de les Preses i l’altre tram de la variant d’Olot, permetran completar el corredor Vic – Olot per Bracons.
En declaracions aquesta mateixa tarda de divendres en seu municipal, el batlle d'Olot, Josep Maria Corominas, tot i que esperava que fos el mateix conseller que vingués a Olot a donar noves sobre la variant –tal com s’havia anunciat repetidament–, ha informat que el termini de la licitació finalitza l'11 de març i en vuit mesos haurà d'estar llest l'estudi informatiu dels enginyers. "Vol dir –ha afegit–, que durant aquest any tindríem definit el traçat de la part nord de la variant d'Olot, que inclou el tema de l'Hostal del Sol, que per a nosaltres és molt important".
Segons Corominas la licitació té un cost aproximat de 225.000 euros, està publicada i "el Ministerio ha repicat la convocatòria als seus proveïdors habituals perquè s'hi presentin les enginyeries que ho considerin oportú". El batlle, tanmateix, ha aclarit que ha pogut parlar amb el conseller Damià Cavet que li ha fet saber que la Conselleria ho tira endavant sense que s'hagi resolt el contenciós dels diners amb Madrid, bàsicament perquè creuen que això ja s'ha de definir i que "després ja es posaran d'acord".
El batlle d'Olot s'ha mostrat molt satisfet per la decisió de Territori i Sostenibilitat. Foto: Martí Albesa.
En l'estudi informatiu es tindran en compte les diferents alternatives proposades, especialment pel que fa al pas per l'Hostal del Sol, inclosa l'aportada per l'Ajuntament d'Olot, que voldria "passar soterrats per tota aquesta zona". Aquest estudi informatiu també inclourà la declaració d'impacte ambiental
El batlle d'Olot també ha manifestat que, tal com ja havien parlat amb el conseller Rull, el projecte constructiu fins a Codella i la part que pertoca a les Preses i la Vall d'en Bas, fins a Bracons –qua aviat, igualment, podria tenir novetats–, sembla que pot complir els terminis previstos. Per a l'equip de govern municipal la decisió del Departament és un pas "que fa temps que es reclamava".
Millores en la mobilitat
Aquesta infraestructura permetrà millorar la mobilitat a l’entorn del municipi, tot reduint el volum de trànsit que ha de travessar el nucli tot venint dels túnels de Bracons. Aquest tram, juntament amb la variant de les Preses i l’altre tram de la variant d’Olot, permetran completar el corredor Vic – Olot per Bracons.
L’estudi, del qual ara es licita la redacció, analitzarà les diverses alternatives de traçat del tram, d’uns quatre quilòmetres de longitud. L’àmbit s’inicia al futur enllaç Olot oest –boca nord del futur túnel de la Pinya– i finalitza a l’actual enllaç entre les carreteres A-26 i C-153 (final de l’autovia Besalú–Olot).
La nova carretera disposarà de tres connexions amb la xarxa local: dos als extrems de l’actuació (enllaç Olot oest i enllaç amb l’A-26/C-153), i un enllaç central a l’alçada del polígon industrial Pla de Baix i, en tots els casos, amb dues vies de circulació per banda.
De fet, si va endavant la licitació amb l'alternativa proposada des de l'Ajuntament, desapareixerà l'actua viaducte a l'Hostal del Sol que comportarà una millor integració urbana de tota aquesta zona de la ciutat
De fet, si va endavant la licitació amb l'alternativa proposada des de l'Ajuntament, desapareixerà l'actua viaducte a l'Hostal del Sol que comportarà una millor integració urbana de tota aquesta zona de la ciutat