e-fira permet als expositors de Fira de Girona tenir presència virtual

La pàgina ja té 219 empreses registrades i preveu tancar l'any amb més de 500

Publicat el 21 de setembre de 2010 a les 18:44
E-fira permet als expositors de Fira de Girona tenir presència virtual durant tot l'any Foto: Xavier Pi / ACN

Fira de Girona ha engegat un nou espai web, batejat amb el nom d'e-fira, que permet als expositors tenir presència virtual durant els 365 dies de l'any. e-fira incorpora informació actualitzada de cadascun dels expositors que participen als certàmens i va més enllà de ser un simple directori d'empreses. 'El missatge que volem donar a les empreses és que, quan contracten una fira, no només tindran presència física els dies del certamen sinó que podran presentar ofertes i promocions a través d'aquest espai virtual durant tot un any', assegura la directora de Fira de Girona, Anna Albar. e-fira és el primer espai web d'aquestes característiques que s'engega a Catalunya i ja té 219 empreses registrades.

Amb e-fira, Fira de Girona engega una nova manera de concebre els certàmens, que va més enllà dels 3 ó 4 dies que solen durar aquest tipus d'actes. I és que el nou espai web permet a les empreses allargar, de manera virtual, la seva presència a les fires, i continuar oferint ofertes i promocions a través de la xarxa per dinamitzar les vendes.

El funcionament de la nova pàgina web és molt senzill. Tan bon punt un expositor contracta la presència en un saló, Fira de Girona li obre una fitxa al nou espai web. D'aquesta manera, e-fira es converteix en un directori de totes les empreses que exposen a Fira de Girona, ordenades per certàmens i sectors d'activitat.

De cada empresa, els internautes poden trobar una fitxa amb les dades principals (nom, adreça, dades de contacte, formulari de correu electrònic, etc.), a més de fotografies i vídeos. Una de les característiques del nou espai e-fira és que, més enllà d'un simple llistat d'empreses, es permet la interactivitat. Així, els expositors poden veure les dades dels usuaris que s'hi ha posat en contacte a través de la xarxa.

La directora de Fira de Girona, Anna Albar, ha ressaltat que amb e-fira 'el missatge que volem donar a les empreses és que, quan ens contracten, ho estan fent durant tot l'any'. Albar també ha volgut remarcar que Fira de Girona és la primera de tot Catalunya que posa en marxa una iniciativa virtual d'aquestes característiques.

Les dades de les empreses es mantenen a la nova plataforma durant tot un any, fins al moment que es torni a obrir la contractació del certamen on han participat. A partir d'aleshores, la llista es renova. Durant aquest primer any de funcionament, aquest nou servei de màrqueting digital s'ofereix a les empreses de manera totalment gratuïta.

Fins ara, a la pàgina web ja hi ha incloses 219 empreses. En concret, es tracta dels expositors que van participar al Saló Professional dels Vivers (SPV) d'aquest passat cap de setmana, i dels que ja han confirmat la seva assistència a la Fira de Mostres, que se celebra coincidint amb les Fires de Sant Narcís. La intenció de Fira de Girona és que, quan es tanqui el 2010, el número d'empreses incloses a l'e-fira ja superi les 500.

49.500 visites al web

Per accedir al nou servei e-fira, només cal anar a la pàgina principal de Fira de Girona ( www.firagirona.com ) i, des d'allà, ja hi ha un accés directe per als internautes. Des de principis d'any, la web de Fira de Girona ha rebut un total de 49.500 visites; és a dir, més de 6.000 al mes de mitjana. De total d'aquestes, un 66,42% són de persones que visiten el web per primera vegada.