Augmenta d'un 80% el nombre d'hipoteques impagades a Salt en un any

Publicat el 14 d’octubre de 2008 a les 13:37
 
Aquesta xifra permet extrapolar que a finals d'any el percentatge arribarà al 80%, segons ha avançat el president de l'Audiència de Girona, Fernando Lacaba. Segons un informe de Caritas, la majoria de persones que tenen pendent la hipoteca són immigrants. Entre les causes d'aquesta situació, destaquen l'increment de les quotes hipotecàries a què han de fer front els propietaris i l'augment de l'atur.
 
Les execucions hipotecàries són els procediments que han iniciat els bancs per impagament de les quotes per part dels compradors dels immobles; aquesta situació suposa que els afectats perdran l'habitatge hipotecat a no ser que paguin el deute abans que es porti a terme la subhasta.
 
El president de l'Audiència, Fernando Lacaba, ha valorat aquestes xifres i ha avançat en declaracions a l'ACN que, si a data de 30 de setembre l'augment era del 78% respecte a tot l'any passat, a finals d'any s'arribarà amb tota probabilitat al 80%.
 
Lacaba s'ha referit a les dades de Caritas, segons les quals es constata que la majoria de propietaris autòctons ja tenen pagada la hipoteca, de manera que l'impagament d'hipoteques afecta majoritàriament a la població immigrant.
 
Caritas ha fet un estudi, del qual es desprèn que els propietaris que van comprar el pis fa uns set anys estan pagant en torn dels 500 euros d'hipoteca; mentre que els que van fer l'adquisició de l'habitatge fa menys de tres anys han de fer front a una quota que oscil·la enter els 750 euros els més antics i els 1.300 els més recents.
 
Aquest increment seria decisiu a l'hora d'impedir que els propietaris puguin pagar la hipoteca, afegit a la situació de crisi que provoca que molts treballadors (sobretot de la construcció) s'han quedat sense feina o han vist disminuir els seus ingressos.
 
Caritas constata que han trobat diversos propietaris que fa uns mesos que no paguen la hipoteca per manca de recursos econòmics.