Petits Grans Hotels s'estén a tot Catalunya i agruparà més de 50 allotjaments familiars

Publicat el 05 de maig de 2008 a les 13:45
 
Segons explica el gerent del grup Costa Brava, Martí Sabrià, la nova societat que permetrà fer el salt a tot el territori català ja està constituïda i ara s'estan fent els contactes amb els diferents establiments. N'hi ha d'interessats a Lleida, Tarragona, les Terres de l'Ebre i, fins i tot, a Barcelona ciutat.
 
Petits Grans Hotels és una de les tres marques agrupada sota el paraigües del grup Costa Brava Verd Hotels SCCL. Nascuda l'any 2003, actualment compta amb 26 establiments associats. L'associació es caracteritza per aplegar allotjaments de caràcter familiar i amb menys de dotze habitacions. A més, la majoria d'aquests es troben situats fora de grans nuclis urbans, en petits pobles o nuclis d'interès turístic.
 
Aquest 2008, des del grup s'ha decidit estendre la iniciativa a tot Catalunya. 'Ens hem adonat que aquest és un format molt exclusiu i buscat, perquè hi ha molta gent que vol fugir de l'espai massiu d'allotjament i buscar la intimitat i l'atenció personalitzada', concreta Martí Sabrià. En paral·lel a l'augment de la demanda, el gerent admet també, però, que el de Petits Grans Hotels 'és un format amb què costa posicionar-se al mercat; són estructures molt petites, normalment els porta una família, i penetrar al mercat no és fàcil per la via individual'.
 
Per aquest motiu, els impulsors de Petits Grans Hotels han apostat ara per fer arribar aquest corporativisme arreu de Catalunya. 'D'aquesta manera és més fàcil donar-se a conèixer', indica el gerent del grup Costa Brava. Martí Sabrià també ha explicat que, al llarg dels darrers anys, ja han rebut propostes d'establiments d'arreu de Catalunya interessats en adherir-se.
 
Entre aquests, n'hi ha de les comarques centrals, de Lleida, de les Terres de l'Ebre i de Tarragona. 'Fins i tot, també en tenim algun de Barcelona ciutat', ha precisat el gerent. A l'hora de plantejar-se l'ampliació de la marca, Sabrià ha concretat que no es volia fer per etapes sinó estendre-la de cop a tot Catalunya. La intenció dels impulsors és poder passar dels 26 establiments actuals associats a tenir-ne entre 50 i 60.
 
'Veiem que la marca ha evolucionat molt ràpidament, i pensem que ja és hora de fer el salt', ha precisat Martí Sabrià. De moment, ja s'ha creat la nova societat i s'estan portant a terme els contactes. La presentació oficial es preveu fer als voltants del mes d'octubre.
 
El gerent del grup Costa Brava ha precisat també que, el fet que la marca Petits Grans Hotels passi a incorporar Catalunya al seu nom, permetrà 'posicionar-se més ràpid en mercats com Internet'. En aquest sentit, ha indicat: 'Tenir una denominació que incorpori petit hotel i Catalunya ens garanteix tenir entrades en el moment en què es posin les paraules en un cercador de la xarxa'.
 
Més de 80 establiments associats
 
A més de Petits Grans Hotels, el grup Costa Brava Verd Hotels SCCL incorpora dues altres marques sota aquesta denominació: Costa Brava Centre Hotels i Blau Verd Hotels. En total, les tres marques agrupen més de 80 establiments associats repartits entre mar, muntanya i interior de les comarques gironines.
 
A més d'oferir allotjament, Costa Brava Verd Hotels també es caracteritza per oferir productes de turisme actiu. Entre aquests hi ha els paquets 'l'Empordà sense maletes', 'A peu pel Ripollès' (senderisme), 'l'Empordà amb bicicleta' (cicloturisme), 'el triangle Dalinià' (cultural) o bé 'vacances i gastronomia' (gastronòmic).