Principi d'acord per desconvocar la vaga de la construcció

Publicat el 27 de març de 2008 a les 17:17
 
Després d'una reunió d'hora i mitja celebrada aquest matí, les dues parts implicades en el conflicte han cedit en les seves posicions inicials i els empresaris s'han compromès amb els treballadors a buscar 'fórmules' perquè els treballadors no perdin poder adquisitiu.
 
Els treballadors de la construcció ja van protagonitzar una aturada pràcticament total a les principals obres de la demarcació en una primera jornada de vaga el passat 14 de març.
 
El portaveu dels empresaris, Joan Casadevall, ha explicat que s'han compromès a 'entendre' les demandes dels treballadors i a buscar 'alternatives' per compensar aquesta pèrdua adquisitiva en un conveni col·lectiu del sector per a dos anys. Aquest conveni es començarà a discutir en una reunió que les dues parts han concretat pel pròxim 1 d'abril.
 
Segons ha indicat Casadevall, la fórmula per compensar la pèrdua del poder adquisitiu dels treballadors no prendrà de referència l'increment de l'IPC anual com demanaven els sindicats sinó que es buscarà anivellar els sous a través d'altres partides complementàries com els plusos per dietes o desplaçament o les pagues extraordinàries. 'Es buscarà la manera perquè el nivell adquisitiu es vegi garantit a través de totes les partides que composen el sou del treballadors', ha manifestat Casadevall.
 
Segons el portaveu dels empresaris, l'acord s'ha aconseguit perquè s'ha rebaixat el nivell de 'crispació' d'ambdues parts i els sindicats han entès, segons Casadevall, que hi ha demandes que en el context econòmic que es troba el sector de la construcció 'no es poden fer ara'.
 
El representant de CCOO del sector de la Construcció, Pedro Ortega, ha valorat positivament la reunió perquè, segons ha dit, després de 'l'èxit rotund' de la primera jornada de vaga era 'difícil' asseure's i discutir'. Ortega ha celebrat que s'hagi aconseguit l'objectiu bàsic que perseguien els treballadors, que era aconseguir un augment salarial.
 
Segons ha detallat Ortega, s'ha acordat que es pagaran 60 euros en matèria d'endarreriments del 2007 a cada treballador i que les pagues dobles de Nadal i estiu s'incrementaran en 60 euros cadascuna. En total, per tant, els sous dels treballadors del sector augmentaran 180 euros anuals, una xifra que satisfà els sindicats.
 
En la reunió d'aquest dimecres també s'ha decidit pagar un plus als treballadors que treballen a torns i també un complement per a les persones que fan servir grues. Aquestes millores salarials es començaran a aplicar a partir del 2009, segons ha detallat Ortega.
 
Abans de la reunió per a tancar en conveni col·lectiu del sector el pròxim 1 d'abril a la tarda, aquell mateix matí els sindicats celebraran una assemblea per acordar el posicionament dels sindicats abans de la trobada amb la Patronal.