La base de l’itinerari d’aquest 2016 segueix sent la mateixa que l’any passat, tot i així, l’organització ha intentat introduir-hi millores i fer més trams de corriols per tal de fer el recorregut més espectacular. No es tracta d’un track extremadament tècnic, ja que no té trialeres, però és una autèntica marató de BTT on es requereix una bona condició física.
El diumenge a les 8 del matí es donarà el tret de sortida a la cursa des de la zona de les Ribes del Ter, on el Pavelló Municipal de Girona-Fontajau serà el centre neuràlgic de la prova, amb tots els serveis per als corredors. Des de Girona, les bicicletes aniran per zona asfaltada cap a Sarrià de Ter, on s’abandonarà la carretera per anar cap a un autèntic trencacames de corriols i pistes. El recorregut s’enfilarà fins als 500 metres d’altitud en tres ocasions, l’última d’elles, Sant Grau, a només 15 km de l’arribada.

Pau Zamora va guanyar en la primera edició, l'any passat. Foto: Mountain RAW
Els vencedors de l’any passat, Pau Zamora i Núria Surià, intentaran revalidar aquest títol el diumenge. Un dels grans al•licients serà saber si Zamora podrà resistir davant d’Oriol Colomé, un ciclista que arriba en un gran moment de forma. A banda d’això, cal remarcar que molts dels participants que prendran la sortida són ciclistes de primer nivell. Per a d’altres atletes, el gran repte és aconseguir acabar aquest recorregut tant exigent.
La bona rebuda d’aquesta competició és una prova més de l’estreta relació que guarda Girona amb el ciclisme, ja que la capital de província s’ha convertit en un espai ideal per la pràctica d’aquest esport. La nova denominació DTE (Destinació de Turisme Esportiu) de la ciutat per part de l’Agència Catalana de Turisme recalca aquest fet.

La guanyadora de l'any passat, Núria Surià. Foto: Mountain RAW