A final d'any, l'exercici es tancarà amb una caiguda propera al 10% en el total de la facturació. Amb tot, i malgrat la situació de crisi econòmica, l'empresa Rieju ha compensat una part de les seves pèrdues gràcies a la seva internacionalització dels darrers deu anys. En aquests moments, el 80% de la seva facturació són exportacions i recentment ha obert dues filials a Anglaterra i Itàlia. Precisament, amb l'objectiu de competir amb altres mercats internacionals s'ha creat el clúster de la motocicleta català, AEI Catmoto.
Aquesta associació, constituïda el passat 12 de juny i presidida pel director general de Rieju, de Figueres, Jordi Riera, està formada per 27 empreses, la gran majoria fabricants i distribuïdors, com ara Rieju, JJuan, Guilera, Metra Kit Arianetech o Narbon. L'objectiu és convertir-se en el referent d'innovació tecnològica del sector del ciclomotor i de la motocicleta a Espanya i poder competir amb altres mercats internacionals potents, com ara l'asiàtic. Segons ha explicat Riera, s'espera que properament s'hi incorpori altres empreses del sector, com asseguradores, universitats, circuits i enginyeries.
Riera ha valorat positivament la creació d'aquest clúster català de la motocicleta en un moment de globalització i de situació de crisi econòmica que ha afectat especialment el sector per oferir un producte que no és de primera necessitat sinó de luxe. Segons dades generals, les caigudes de mercat acumulat són del 36% en ciclomotors i del 22% en motocicletes i les perspectives de futur pessimistes, amb un 44% a l'agost. En el cas concret de Rieju, aquestes xifres són molt semblants, tot i que no han estat tan negatives com les que van obtenir durant la crisi de 1992 i 1993. El president de Rieju ha explicat que han pogut compensar una part petita de les pèrdues gràcies a l'exportació, que en aquests moments s'ha convertit en el 80% de la seva facturació. Aquesta però, es preveu que tingui a final d'any una caiguda del 10% en el total de l'exercici.
Moratòria
Riera també s'ha referit a la moratòria del govern de dos anys, -i que havia d'entrar en vigor a l'Estat aquest setembre-, de la prohibició de conduir ciclomotors abans dels 15 anys amb l'objectiu de reduir la sinistralitat. Segons el president de Rieju aquesta prohibició tampoc no ajudarà a superar la crisi i ha insistit en la necessitat que no tiri endavant per evitar més danys econòmics en el sector. D'altra banda, l'empresa Rieju està a l'espera d'obtenir el permís de Medi Ambient per poder iniciar el seu trasllat a Vilamalla.
Riera ha donat a conèixer aquestes xifres durant la visita que ha fet a la fàbrica ubicada a Figueres, el delegat del Govern, Jordi Martinoy.