Pelegrí assisteix a una jornada sobre ADF als Àngels

El conseller d'Agricultura els agraeix la implicació en la lluita contra els incendis

  • L'exèrcit espanyol, a les platges de Ceuta -
Publicat el 30 de maig de 2011 a les 07:39

El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, ha participat aquest diumenge a la jornada tècnica de les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) de Catalunya, que s'ha celebrat al santuari dels Àngels, en ple massís de les Gavarres, dins el terme municipal de Sant Martí Vell (Gironès). La jornada ha aplegat uns 150 voluntaris forestals, representants de 50 ADF i 5 federacions que hi ha a Catalunya, que compten en total amb uns 12.000 voluntaris. Pelegrí ha agraït la implicació de les agrupacions de defensa forestal en la lluita contra els incendis i ha destacat la importància de la prevenció i la implicació d'aquest col·lectiu de voluntaris.

"És un exemple de participació ordenada i organitzada de la societat civil", ha assenyalat el conseller d'Agricultura, que ha destacat que "l'eina més valuosa que tenim per lluitar contra els incendis i preservar els nostres boscos és la conscienciació ciutadana". Quan la campanya d'incendis és a punt de començar, i després que el mateix conseller hagi comparegut aquesta mateixa setmana al Parlament per explicar el nou programa de prevenció d'incendis, Pelegrí ha desitjat una bona campanya per aquest estiu tot i saber "que no podem baixar la guàrdia, perquè estem condicionats a la meteorologia d'ara i fins a l'estiu".

Per a aquesta campanya d'estiu, que s'activarà el pròxim 15 de juny i finalitzarà el 15 de setembre, s'han concretat nous projectes que augmentaran la coordinació i la seguretat en les intervencions de suport a l'extinció d'incendis. També s'ha posat en marxa un seguiment del risc d'incendis del cereal. En l'àmbit del suport a les tasques de prevenció d'incendis originats pel borrissol dels boscos de ribera, s'ha dissenyat un model de turbina d'aire per actuar contra els incendis. L'aparell llença aigua sola per aplicar-lo sobre el borrissol o retardant del foc per aplicar franges de defensa contra el foc.

La jornada ha servit per informar explicar i debatre que afecten a les ADF tota una sèrie de taules rodones i xerrades informatives sobre la xarxa de comunicacions de les ADF, els nous carnets i la recuperació d'espais oberts per a zones de protecció en cas d'incendi. També s'ha aprofitat la trobada per fer demostracions, per presentar el nou material que s'ha adquirit per la campanya d'aquest any, d'autoprotecció i prevenció.

Les ADF són agrupacions formades per propietaris forestals i els ajuntaments dels municipis del seu àmbit territorial, i tenen com a finalitat la prevenció i la lluita contra els incendis forestals. Aquestes agrupacions participen en les polítiques d'infraestructures de prevenció dels incendis i en els plans de vigilància i intervenció immediata del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, tal com disposa la Llei forestal de Catalunya. En aquest sentit, el Departament convoca anualment línies d'ajut per al manteniment i la millora del material i equipament de les ADF, i les transmissions.