Ryanair assegura que l'aeroport de Girona creixerà l'any vinent

El director d'Operacions de vol i terra de Ryanair, David O'Brien, ha assegurant durant la presentació dels resultats de la companyia irlandesa que tant l'aeroport de Reus com el de Girona es recuperaran de les caigudes en la xifra de passatgers durant aquest any.

Publicat el 02 de juny de 2009 a les 14:15

Per O'Brien 'Ryanair és l'única companyia que es pot comprometre a créixer'. Pel que fa a l'aeroport de Barcelona, O'Brien creu que no és tan clar perquè cap companyia pot assegurar incrementar el tràfic i ha citat a Clickair, Vueling o Iberia. 'El futur és estar amb Ryanair', ha dit el responsable de la companyia. Ryanair registra pèrdues de 169 milions d'euros, davant els beneficis de 390,7 milions de l'exercici anterior.

'Et puc assegurar que hi haurà un increment de tràfic a Girona durant el pròxim any', ha dit el director d'Operacions de vol i terra de Ryanair, David O'Brien, després que l'aeroport gironí registres 1,41 milions de passatgers, un 13% menys que l'any 2007.

Per O'Brien el mateix es pot assegurar de Reus, 'som l'única companyia que es pot comprometre a créixer', ha dit confiat. Ha afegit que per ciutats com Reus o Girona és 'molt important' comptar amb Ryanair.

El responsable de l'empresa irlandesa dubta sobre l'evolució de l'aeroport de Barcelona, perquè 'no està clar qui creixerà'. Creu O'Brien que la situació de les companyies competidores no és la millor, 'Clickair pot desaparèixer a Vueling i també Iberia a British Airways'. Per tots aquests motius, 'el futur és estar amb Ryanair'.

Ryanair perd

La companyia irlandesa ha presentat aquest dimarts a Madrid el resultat del seu darrer exercici fiscal que va concloure el passat 31 de març. Ryanair registra pèrdues de 169 milions d'euros, davant els beneficis de 390,7 milions de l'exercici anterior. Si no es té en compte l'increment del preu del petroli o la depreciació dels títols d'Air Lingus el benefici de la companyia seria de 104,9 milions d'euros, un 78% menys que la mateixa xifra l'any 2007.

Ryanair va facturar 2.492 milions d'euros, un 8% més i va transportar 58,5 milions de passatgers, un increment del 15%. Pel que fa a les perspectives del pròxim exercici, la companyia de Michael O'Leary preveu uns beneficis d'entre els 200 i els 300 milions d'euros, ja que el preu del petroli ha baixat. La companyia preveu transportar el pròxim exercici a 67 milions de viatgers, un 15% més i rebaixar en 450 milions el pes de la despesa del petroli.

Pagar per anar al lavabo o per sobrepès 'no són mesures realistes'

El director d'Operacions de vol i terra de Ryanair, David O'Brien, ha assegurat aquest dimarts que els rumors sobre què Ryanair faria pagar per anar al lavabo durant els seus vols o que incrementaria el preu del bitllet a les persones obeses és una 'excel·lent publicitat' però 'no són mesures realistes'. Ara bé, ha recordat que també va ser molt polèmic i avui dia és normal que es pagui per facturar una maleta, així que en el futur també ho poden ser aquests recàrrecs especials.

Sobre el fet que es vulgui eliminar la facturació a l'aeroport i que tot siguin gestions per Internet, O'Brien creu que és una mesura per 'educar el passatger' que ho accepta quan decideix comprar un bitllet amb la companyia irlandesa. Així ho ha exemplificat amb la multa que s'ha de pagar si havent facturat per Internet es volen realitzar canvis a l'aeroport.