Una campanya reparteix gerres d'aigua als gironins

Amb el nom de «Tan clar com l'aigua», vol reduir els residus d'envasos de plàstic i potenciar l'aigua de l'aixeta per beure.

Publicat el 13 de setembre de 2011 a les 13:25
La campanya promou l'ús de l'aigua de l'aixeta per beure Foto: Tom Raftery a Flickr

La campanya “Tan clar com l’aigua”, iniciada el mes de juny i promoguda per l’Ajuntament de Girona, l’Agència de Residus de Catalunya i Aigües de Girona, Salt i Sarrià de Ter, repartirà del 20 al 28 de setembre, als diferents centres cívics de la ciutat, gerres d’aigua (que porten una etiqueta amb la composició de l’aigua de la xarxa) amb l’objectiu de reduir residus d’envasos de plàstic tot potenciant l’aigua de l’aixeta per beure. Els ciutadans i les ciutadanes que en vulguin obtenir una caldrà que presentin la factura d’aigua del seu domicili de Girona en els mateixos centres cívics el dia de repartiment.
 
Per tal de trencar tòpics i demostrar que l’aigua de l’aixeta és de bona qualitat i té bon gust, es faran també tasts d’aigua comparant diferents aigües embotellades. Aquests tasts es faran en taules instal·lades en diversos punts de la ciutat entre el 12 i el 16 de setembre. Les persones participants rebran informació, emplenaran una enquesta i posteriorment participaran en un tast de diferents aigües envasades sense veure’n l’etiqueta i, entre elles, hi haurà aigua de l’aixeta de Girona.
 
L’any 2010 l’1’1% dels residus municipals a la ciutat de Girona van ser ampolles i garrafes d’aigua, sumant un total de 476 tones.

El repartiment de gerres es farà el dia 20 al centre cívic Sant Narcís, el 21 al CC Santa Eugènia, el dijous 22 al CC Ter, el divendres 23 a Pont Major, el dilluns 26 al centre cívic Onyar, el dia 27 al de Pedret i el dimecres 28 al CC Pla de Palau.

Els tastets d’aigua s'estan duent a terme en taules al carrer. Els propers són els d'aquest dimarts 13 a la Rambla Xavier Cugat, de 17 a 19; el de dijous dia 15 a la Plaça Salvador Espriu (Mercat del Lleó) de 10 a 12 i a la Rambla de la Llibertat de 17 a 19. Finalment, el divendres 16 se'n farà un al Parc de Vista Alegre de 10 a 12 i finalitzarà amb el de la Plaça Ciutat de Figueres de 17 a 19.