
El Nadal ha arribat a Granollers amb l'encesa, a carrers i places de la ciutat, dels llums decoratius, que aquest any seran iguals gràcies a l'acord de les diferents associacions de comerciants. Ajuntament i entitats han preparat un programa d'activitats per a tots els gustos i edats, en què no falten propostes ja tradicionals com ara el brou popular de Nadal, la cantada de nadales de les AMPA, el parc infantil, els Pastorets, els concerts de Nadal o el tió solidari, dedicat a la recollida d'aliments per a El Xiprer. Sí que salta de la programació nadalenca la pista de gel que ha instal·lat el Consistori des de l'any 2001, primer a l'aparcament del Palau d'Esports i després a la plaça Barangé.
La pista es muntava cada any per atraure les famílies i incentivar les vendes al centre de la ciutat, prioritzant l'atracció nadalenca a l'encès debat sobre la sostenibilitat d'aquest tipus d'instal·lacions en zones de clima mediterrani. Ecologistes, veïns i alguns partits polítics no estan d'acord a fer una despesa tan elevada per una activitat "prescindible i contaminant". A més, fins i tot alguns comerciants discrepen sobre la utilitat d'aquest tipus d'iniciativa. Sigui com sigui, aquest any l'Ajuntament de Granollers ha decidit no muntar-la per reduir despeses.
La regidora de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, Andrea Canelo, subratlla que renunciant a la pista l'Ajuntament s'estalvia uns 25.000 euros, que és el que costava el gasoil per mantenir aquesta instal·lació (la resta ho aportava l'empresa granollerina que la gestionava). A més, Canelo admet que una pista d'aquest tipus al centre de la ciutat "no es sostenible", i que els comerciants tampoc consideraven que els aportés més clients.

Quatre dies de Parc Infantil de Nadal
El dissabte 8 de desembre a la tarda la festa de BenPinguda a la plaça Perpinyà serà l'anunci de l’arribada d'en Pinguai i la seva amiga l'Espingueta. Els dos personatges ens acompanyaran enguany, com a novetat, durant quatre dies (del 27 al 30 de desembre) al Palau d'Esports, on cada any s'instal·la el Parc Infantil de Nadal amb entreteniment per a tota la família. A més de les activitats ja conegudes, hi haurà jocs de construcció en fusta i propostes esportives i d'aventura a l'espai de l'annex. L'horari del parc serà l'habitual: de 10 h a 14 h i de 16 h a 20 h i el preu, el mateix que l'any passat: 6 euros per una sessió (de matí o de tarda) i 10 euros tot el dia.
Participa a l'Amic Invisible!
Per segon any, es torna a proposar el joc de l'Amic Invisible, l'intercanvi de regals obert a tothom, al qual l'any passat van participar 400 persones. El funcionament és senzill: es tracta de confeccionar un regal, que pot ser qualsevol cosa feta per un mateix i portar-la entre els dies 5 i 21 de desembre als diferents punts de recollida situats als centres cívics, a les biblioteques, al Gra i al Museu de Granollers. Diumenge 16 de desembre, la plaça de la Corona acollirà, d'11 h a 13 h i de 17.30 h a 19.30 h un taller de confecció de regals. El dia 23 de desembre, a les 6 de la tarda, tindrà lloc a la plaça Maluquer i Salvador l'intercanvi de regals.
Cantada de nadales
Dissabte 15 de desembre, a les 5 de la tarda, l'escola Municipal Salvador Llobet serà el punt de trobada de les divuit AMPA que enguany participen a la cantada de nadales pels carrers i places de Granollers. Aquesta edició, l'activitat s'adhereix a la Marató de TV3, dedicada a la lluita contra el càncer. La cantada conjunta, a la qual es preveu la participació de més de 500 persones, serà a dos quarts de 7 de la tarda al pati de la mateixa escola, sota la direcció d'Agustí Vidal.
Pastorets, titelles, nadales...
La cartellera de Nadal ofereix nombroses alternatives de teatre, música i cinema per al públic familiar. Els Pastorets de J. M. Folch i Torres es representaran els dies 29-30 de desembre i 1 de gener, a les 7 de la tarda, al Teatre Auditori de Granollers, a càrrec dels Amics dels Pastorets. Després de deu anys, Frederic Roda i Francina G. Arts agafen el relleu en la direcció de Txell Roda. Els dos nous directors han introduït diversos canvis en el muntatge, han recuperat escenes i personatges, i sorpreses, com ara que el públic veurà la Tèrmica al Teatre Auditori. Per segon any, la representació tindrà la col·laboració de les entitats Amics de la Unió i Xics de Granollers. Tots plegats sumaran més de 200 persones dalt o darrere l'escenari. Teatre de Ponent ofereix, entre els dies 29 de desembre i 4 de gener, una programació de titelles per als més petits de casa. La NAUB1 acollirà un concert de nadales amb el grup Roleguita i Boquerón, el dia 8 de desembre, a les 6 de la tarda.
La cavalcada dels Reis d'Orient sortirà del barri de Sant Miquel
Abans de la cavalcada, i com a novetat, tots els nens i nenes estan convidats enguany a visitar les carrosses reials, que s'exposaran la tarda del divendres 4 de gener, a Roca Umbert (de 17 h a 20 h). Ses Majestats Gaspar, Melcior i Baltasar arribaran puntualment la tarda de dissabte 5 de gener a la plaça de Calderón de la Barca, a tocar del carrer de Colom, on seran rebuts pels veïns i un concert de nadales de la Coral Art 9. El recorregut que seguiran les carrosses reials començarà a Cristòfol Colom i seguirà per Francesc Macià, Alfons IV, plaça de la Corona, Anselm Clavé, plaça de Maluquer i Salvador, plaça de Perpinyà, Joan Prim, Ramon Llull, Rafael Casanova, Torras i Bages, plaça de la Constitució i Roger de Flor. A la cantonada amb el c. Mare de Déu de Núria, deixaran les carrosses i seguiran a peu pel c. del Rec, plaça de la Caserna, Santa Anna, plaça de l'Oli i plaça de la Porxada. Allà rebran les claus de la ciutat de mans de l'alcalde i començaran la recepció a tots els nenes i nenes, a partir de les 8 del vespre. Com ja és tradicional, els Reis agrairan poder seguir el camí ajudats pels fanalets que els infants podran confeccionar en diverses activitats.
Fires de Nadal i d'atraccions
Fins al dia 24 de desembre, les places de la Porxada i de l'Església acullen les fires d'ornament, arbres i plantes de Nadal. Entre els dies 12 de desembre i 5 de gener, les parades d'artesania i objectes de regal seran a la plaça de la Porxada. I fins al dia 6 de gener, hi haurà la fira d'atraccions a la plaça de Barangé.
