
Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) ja ha començat a fer pedagogia sobre el pacte fiscal al Vallès Oriental. Aquest dissabte el Centre Cívic el Rieral de Bigues i Riells, municipi governat per CiU, ha acollit la primera de les tres jornades de formació dirigida a militants i simpatitzants de la comarca. Hi han participat gairebé 100 persones. L'objectiu d'aquestes jornades, segons destaquen des de la direcció comarcal de CDC, és donar "informació concreta i arguments fefaents per fer arribar a tota la població del nostre país de la necessitat d'obtenir un nou pacte fiscal que permeti a Catalunya i els catalans sortir de la crisi i tirar endavant".
CDC és conscient que la seva reivindicació del pacte fiscal ha d'anar acompanyada d'una majoria política, però també social. Per això ha posat en marxa sessions informatives per explicar als seus militants què és el pacte fiscal, amb l'objectiu que siguin ells els que després ho expliquin al màxim de persones. Els ponents d'aquest dissabte han recordat que "pacte fiscal" vol dir que Catalunya tingui una hisenda pròpia, fora del sistema de les altres comunitats, en la línia del model que tenen el País Basc i Navarra. També han apuntat que de cada 1.000 euros recaptats a Catalunya, 430 no tornen, i han sentenciat que a cada català li costa 2.200 euros ser espanyol, ja que aquesta és la quantitat que assumeix cada ciutadà dels 16.400 euros de dèficit fiscal.
L'acte ha estat presentat pel flamant president comarcal de CDC, Francesc Tella, i l’alcalde de Bigues i Riells, el també convergent Joan Vila. La conferència ha estat impartida per Albert Carné, cap de gabinet de la conselleria d'Economia i Universitats, i ha comptat amb la col·laboració de Iolanda Latorre de la Sectorial d'Economia de CDC. Posteriorment, els assistents s’han dividit en grups de treball generant un interessant debat que ha finalitzat amb les conclusions de la jornada. La campanya Ara, hisenda pròpia, pretén arribar a més de 4.000 militants de CDC de tota Catalunya.