IxM i la carretera B-500

Publicat el 15 de març de 2006 a les 20:00
Independents per Mollet (IxM) ha valorat avui "negativament" la intenció de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques ( DPTOP) del Govern català, de destinar, 350 milions d'euros a les obres de reforma de la carretera B-500, entre Badalona i Mollet del Vallès. Els independents molletans han fet pública aquesta valoració, arran de la licitació inicial per part del DPTOP, dels estudis per a la millora de la mobilitat entre el Barcelonès nord i el Maresme i el Vallès i de l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de l'eix Badalona - Mollet del Vallès, pel coll de la Conreria (B-500).

En aquest sentit, David Puigdomènech, responsable de mobilitat d'Independents per Mollet (IxM) ha qualificat de "desorbitat i faraònic", el cost inicialment previst per a la realització d'aquestes obres, 350 milions d'euros, 58.100 milions de les antigues pessetes, i ha rebutjat la previsió del Govern de concedir aquesta actuació a l'empresa TABASA, -que gestiona els Túnels de Vallvidrera, amb uns dels peatges més cars de Catalunya- i finançar-la mitjançant el sistema de peatge a l'ombra, perquè "de peatges siguin al sol o l'ombra, ja n'estem ben farts i aquest sistema, suposarà traslladar el deute a d'altres exercicis i hipotecarà greument la capacitat inversora dels pressupostos catalans dels propers anys".

Puigdomènech, ha defensat la necessitat de "millorar el traçat i les condicions d'aquesta carretera", però ha alertat que convertir el nou traçat de la B-500, en una nova autovia, "promourà un augment artificial en la mobilitat de vehicles a través d'un espai protegit i acabarà posant en col•lapse el sistema viari de la vall sud del Besòs".

El responsable de mobilitat d' Independents per Mollet ha destacat que els 350 milions d'euros, 58.100 milions de les antigues pessetes, que es preveu invertir en aquesta nova autovia, seria millor destinar-los "a rescatar definitivament el peatge de Mollet de la C-33 i a endegar un actuació integral de millora del transport públic en aquest eix o una nova connexió ferroviària entre les dues comarques".