
Els diputats del PSC al Congrés, entre els quals hi ha el líder dels socialistes del Vallès Oriental, Román Ruiz, han votat aquest dijous amb PP i PSOE a favor de la defensa del corredor ferroviari central com a "projecte transeuropeu prioritari". Un projecte que topa amb el corredor mediterrani, que ha d’afavorir certs municipis del Vallès Oriental, com ara la Llagosta, que ha d'acollir un centre logístic de mercaderies. Tot plegat suposaria que, en un futur, la Llagosta disposi d'una de les estacions de mercaderies i logística més importants i amb més activitat del corredor mediterrani dins l'Estat espanyol.
Tot i això, Ruiz i els seus companys del PSC al Congrés han votat a favor d'una moció, a instància del grup parlamentari d'IU-ICV-CHA, que clama per la "inclusió i ferma defensa davant les autoritats europees de la Travessia Central Ferroviària del Pirineu (TCP) com a projecte transeuropeu de transport prioritari. La moció l'han rebutjat, en canvi, els diputats de CiU, ICV (que s'ha desmarcat del seu grup) i ERC.
Un error "inexcusable"
Román Ruiz ha votat, per tant, en contra del corredor mediterrani tot i que la formació que ell lidera al Vallès Oriental recolza aquesta infraestructura. Sense anar més lluny, fa uns mesos el president del Consell Comarcal, el socialista José Orive, insistia en la necessitat de garantir la connectivitat de la comarca amb els mercats europeus i situa el corredor mediterrani "com un dels principals reptes actuals pel Vallès Oriental". A través del seu Facebook , Ruiz ha argumentat el seu suport al corredor central apuntat que el corredor mediterrani ja va ser inclòs a la xarxa bàsica transeuropea l'octubre del 2011 "a petició del govern socialista!"
No se sentien tant còmodes amb la seva votació la resta de membres del PSC. De fet, la formació ha rectificat immediatament la votació. El coordinador dels diputats socialistes catalans al Congrés, Francesc Vallès, ho ha titllat d'error "inexcusable" i, a través d'un comunicat, ha admès que la votació "se'ns ha escapat" perquè "no estàvem al cas". El text aprovat finalment és el que van tirar endavant per unanimitat les Corts d'Aragó. Un cop reconegut l'error, el PSC reitera "l'aposta i el compromís a favor del corredor mediterrani com a infraestructura prioritària per la dinamització de l'economia i la competitivitat de les empreses de Catalunya", i sosté que el corredor central "no té cap possibilitat real de prosperar, perquè la UE no inclourà una nova infraestructura dins la Xarxa Bàsica d'Infraestructures Transeuropees del Transport que no tingui la certesa que estarà finalitzada abans del 2030".