En aquesta oficina s’informarà, de manera personalitzada, sobre els drets de les persones consumidores i usuàries; s’orientarà sobre les possibles reclamacions en cas de no respectar els drets dels consumidors; es mitjançarà entre les parts per a la resolució de determinats conflictes; i es fomentarà l’educació i la formació de les persones consumidores i usuàries en qüestions de consum o utilització de serveis a través de campanyes divulgatives, publicacions o jornades.
L’oficina està ubicada a l’edifici de Serveis Personals de Sant Corneli i atendrà les peticions els dilluns i els dijous de 9 a 14 h. Cal demanar cita prèvia al 93 846 21 50 o a omic@cardedeu.cat.
Després de la inauguració de l’OMIC, tindrà lloc la xerrada Els drets i deures dels consumidors, a càrrec de M. Jesús Cayuelas, tècnica en consum. Serà a les 15 h a la Sala de les Columnes de l’Ajuntament. Durant la xerrada es farà un breu repàs a les lleis que ens emparen com a consumidors, coneixerem quins drets tenim i com els hem d’exercir, ens explicaran les associacions de consumidors i els organismes de consum de l’administració pública, i aprendrem com, on i quan hem de reclamar o denunciar.