Rull ha volgut deixar clar que, Convergència i Unió entén que la proposta que el Secretari de Mobilitat Manel Nadal va explicar als mitjans de comunicació, "té un risc que és que no sigui una proposta del Govern Català perquè no hi ha unitat entre el Tripartit II en aquest tema". El diputat nacionalista ha alertat també que aquesta manca d'unitat comporti "que el projecte es continuï estrangulant i s'alenteixi la seva construcció". Rull ha deixat ben clar que Convergència i Unió "no acceptarà que es disminueixi la capacitat d'aquesta via i que en lloc de ser una autovia de 3+3 amb vorals, passi a ser una via de 2+2".
En aquest sentit més contundent ha estat el portaveu dels nacionalistes al Senat, Pere Macias que ha qualificat de "molt lamentable" el fet que "el pes dels vots" dels partits minoritaris a l'Executiu català "fa que surti finalment una via només amb dos carrils per banda, que esdevé menys segura pels usuaris".
Macias ha recordat que el Quart cinturó és una infrastructura molt important per l'economia catalana i permetrà "que el corredor de la Mediterrània funcioni bé" i servirà per "donar servei als municipis del Vallès". És per això que reduir-ne la seva capacitat afectarà negativa la utilitat d'aquesta via.
Amb tot això, Macias ha afirmat que "el Tripartit II, fa menys segures les infrastructures i per això hem de donar un toc d'alerta i d'alarma" a l'hora que ha remarcat que "les males decisions acaben afectant a tots".