Aquest dimecres s'han activat uns dels semàfors dels dos nous passos de vianants a la Ronda Sud de Granollers: els situats en la confluència de la ronda sud amb els carrers Pla de Baix i Mare de Déu de Montserrat. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha afegit que en els pròxims dies entrarà en funcionament l’altre semàfor "ja que ha de finalitzar la construcció d’una nova vorera en el marc d’una promoció privada, també amb la mateixa operativa que l’anterior".
Els semàfors, una de les reclamacions de la Plataforma per la Integració de la Ronda Sud, pretenen donar més facilitat de pas d’un costat a un altre de la via en condicions de seguretat. Aquesta mesura s’emmarca en el treball que Territori i Sostenibilitat està fent conjuntament amb l'Ajuntament de Granollers i entitats veïnals per a millorar la permeabilitat de la ronda sud de Granollers i reduir l’impacte acústic en les edificacions properes com a conseqüència del trànsit.
El Govern també ha avançat que abans de finals d'any estarà llest l'estudi del trànsit a la ronda que el Departament està elaborant, per determinar tant el volum total de vehicles com els itineraris que efectuen, per tipus de vehicles –lleuger o pesant– i per tipus de dia –feiner o festiu. A aqueste studi se n'hi afegiran dos més: un sobre el soroll ocasionat pels vehicles que circulen per la ronda en les edificacions properes i les possibles mesures correctores a aplicar en cas necessari; i un altre sobre la qualitat de l’aire.
El pressupost de l’obra d’instal·lació dels semàfors i la senyalització vertical i horitzontal associada i de l’elaboració de l’estudi és de 152.000 euros.
Entren en funcionament uns dels semàfors dels nous passos de vianants de la Ronda Sud de Granollers
La Generalitat assegura que abans de finals d'any estarà llest l'estudi de mobilitat de la via

- Uns dels nous semàfors ja estan en funcionament. -
- Govern
ARA A PORTADA
-
Berta García, una de les millors notes de la selectivitat: «És important estudiar però també descansar» Bernat Castanyer Colomer
-
-
La CUP Vallgorguina denuncia «poca transparència» del govern municipal en el darrer ple Bernat Castanyer Colomer
-
Un nadó d'un mes, ferit greu amb cremades al cap per l'impacte d'un petard a Palau-Solità i Plegamans Redacció
-
Publicat el 12 de desembre de 2018 a les 20:10
Actualitzat el 12 de desembre de 2018 a les 20:33
Et pot interessar
-
Societat El Vallès Oriental, la segona comarca en rebre més migració d'altres zones de Catalunya
-
Societat Renfe ofereix unes 2.900 places de bus durant el tall ferroviari entre Montcada i Reixac i Granollers
-
Societat La millor coca de Sant Joan 2025 de llardons es fa a Granollers
-
Societat L’escola Anselm Clavé de Mollet, obligada a tancar
-
Societat Aquests són els noms més habituals al Vallès Oriental
-
Societat Una delegació del Vallès Oriental participa dels actes de l’alliberament de Mauthausen