Es desactiva l'avís per contaminació atmosfèrica al Vallès Oriental

El llindar de 50 μg/m³ es va superar en diverses ocasions a Granollers i Mollet

Publicat el 02 de febrer de 2022 a les 18:25
Actualitzat el 02 de febrer de 2022 a les 18:26
El Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha desactivat aquest dimecres l'avís preventiu per contaminació atmosfèrica per partícules PM10 declarat el passat 27 de gener. 

Durant el dia d'ahir no es va superar el valor de 50 μg/m³ de mitjana diària a cap de les estacions de mesurament de la Zona de Protecció Especial, i tampoc es preveuen superacions durant el dia d'avui.

Segons les dades proporcionades per la Secció d'Immissions de la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic, entre el 25 de gener i l'1 de febrer es va superar aquest llindar en 25 ocasions a nou estacions diferents. L'estació que va mesurar més vegades la superació dels 50 μg/m³ va ser la situada a la pista d'atletisme de Mollet del Vallès, en set ocasions i a nivells que van arribar fins als 65 μg/m³.

Al Vallès Occidental, l'estació situada a la Gran Via de Sabadell va superar el llindar en dues ocasions en l'última setmana, i a Montcada, cinc. A l'Oriental, a més de Mollet, es van mesurar tres superacions a Granollers.

En canvi, les estacions de Terrassa i Rubí no van registrar cap superació del llindar, i els màxims nivells de partícules que es van donar a les estacions de la rambleta del Pare Alegre i de Ca n'Oriol van ser, respectivament, de 34 i de 41 μg/m³.