La Generalitat comença a soterrar la Ronda Nord i es compromet a obrir al setembre els dos sentits de la via entre Can Mònic i Bellavista

Publicat el 21 d’abril de 2006 a les 20:05
Un cop signat entre l'Ajuntament de les Franqueses i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya el conveni que fixa el marc de col·laboració entre ambdues institucions en relació a alguns aspectes de detall de les obres de soterrament de la Ronda Nord per tal de millorar la seva integració en la trama urbana del municipi de les Franqueses, a primers de mes les màquines van començar a aixecar l'asfalt de la carretera i a treure les desenes de tones de terra que ha de permetre soterrar aquesta infraestructra entre la rotonda de Can Mònic i la via del ferrocarril de Barcelona a Puigcerdà.

Tot i que segons les previsions de la Generalitat, l'obra ha d'estar enllestida en uns 18 mesos, l'administració autonòmica s'ha compromès en el conveni signat amb el consistori franquesí a obrir el proper mes de setembre el tram de la Ronda Nord comprès entre la rotonda de Can Mònic i l'accés de Bellavista en els dos sentits de la marxa.

Actualment, i des del mes de juny de 2005, només es pot circular en aquest tram de la Ronda Nord en sentit Barcelona, fet que ocasiona molts problemes de trànsit al nucli de Bellavista, ja que ha de suportar el pas dels vehicles que provenen de Granollers i que no poden continuar per la Ronda perquè està tallada en aquest punt. Aquesta era una reivindicació llargament expressada per l'Ajuntament de les Franqueses, que ja al mes de setembre va aprovar per Ple una moció demanant l'obertura total d'aquesta via.

A tall de recordatori, i a banda d'aquesta millora substancial, pel que fa a l'execució de les obres, el conveni també exposa que s'aplicaran les següents solucions tècniques:

1. Pel que a la ''permeabilitat'' de la Ronda per als vianants, es construiran quatre passos de vianants semaforitzats al carrer del Pont. Tres entre la rotonda de Can Mònic i la de Francesc Macià i el quart just després d'aquesta darrera rotonda. S'eliminen la passarel·la i el pas subterrani que havien figurat en el projecte anterior de la Ronda Nord.

2. Pel que fa a la secció tipus de Ronda, s'adoptarà la secció que proposa l'Ajuntament, per tal de preveure un espai per a aparcament de vehicles. Així doncs, l'amplada de la ronda (distància de 25 metres entre façanes) tindrà els següents elements: 3,10 metres x 2 voreres; 2,40 m x 2 espais d'aparcament; 3,25 m x 4 carrils; 1 m x 1 mitjana.

3. Pel que fa a l'accés al sector industrial V, s'impulsarà la construcció d'un vial que sortirà de la rotonda de Francesc Macià i enllaçarà amb el carrer de la Ribera del Congost, d'acord amb la proposta formulada per l'Ajuntament, el projecte executiu del qual es realitzarà de forma simultània a les obres de soterrament de la Ronda Nord.

Així mateix, aquest conveni també fixa que serà la Generalitat qui es farà càrrec de les expropiacions dels terrenys situats just al costat de la rotonda de Can Mònic. Les parcel·les referides actualment estan ocupades per dos aparcaments (un al costat de Can Mònic i l'altre al costat del camp de futbol municipal de Corró d'Avall) i per terrenys erms a la part nord, i estan afectades pel Projecte d'acabament de la zona esportiva municipal de Corró d'Avall, aprovat en el seu moment per l'Ajuntament de les Franqueses. Aquest projecte, que té diverses fases d'execució, preveu fer un parc de 8.000 m2 i dos aparcaments asfaltats en aquests terrenys objecte d'expropiació.

Per últim, el conveni diu que un cop acabades les obres de soterrament de la Ronda Nord, el vial resultant a superfície passarà a integrar-se a la xarxa urbana de vialitat, assumint-ne la titularitat l'Ajuntament de les Franqueses.