La Generalitat millorarà la seguretat de la C-60 a la Roca

Aquesta primavera aixecarà una separació de 900 m entre els dos sentits de la circulació

Publicat el 13 de març de 2012 a les 18:30
Plànol que indica el tram on s'aixecarà la separació entre sentits de la marxa. Foto: Generalitat

El director general de Carreteres, Jordi Follia, i l'alcalde de la Roca del Vallès, Rafael Ros, han acordat aquest dimarts un conjunt d'actuacions de millora de la seguretat viària en 2,6 quilòmetres de la C-60 i la B-40 al seu pas per aquest municipi; és a dir, en el tram on s'han produït diversos accidents mortals durant els últims anys. En concret, i tal i com reclamava el consistori des de feia mesos, per reduir l'accidentalitat en aquest punt negre de la xarxa viària s'instal·larà una separació entre els dos sentits de la circulació al llarg de 900 metres, es perllongarà la incorporació a la C-60 des de Santa Agnès de Malanyanes i es millorarà la senyalització i l'abalisament en tot el tram. Totes les millores es duran a terme aquesta primavera.

En una reunió a la seu del departament de Territori i Sostenibilitat, a Barcelona, Follia i Ros han segellat tots els canvis que s'aplicaran en aquesta autovia que connecta Granollers i Mataró (Maresme). El tram on s'actuarà registra un trànsit intens (uns 30.000 vehicles diaris de mitjana) i inclou un enllaç amb l'autopista AP-7, i un altre amb la C-1415c (la Roca del Vallès) i la BV-5105 (Santa Agnès de Malanyana), de manera que es produeixen molts moviments de trenat. A més, aquest tram de carretera també és utilitzat per dirigir-se al centre comercial La Roca Village.

Les mesures de millora de la seguretat viària previstes consisteixen en la instal·lació d'una separació entre els dos sentits; això sí, per aixecar-la, caldrà fer més estrets els carrils existents. També es perllongarà la incorporació a la C-60 en sentit Granollers dels vehicles provinents de les carreteres C-1415c i BV-5105, "per tal que els vehicles puguin accedir-hi amb més comoditat i seguretat", segons senyala la Generalitat. Fins ara s'han col·locat tubs de plàstic per dividir les dues calçades, però aquesta és una solució temporal que no ha agradat a l'Ajuntament de la Roca. Per últim, al llarg de tot el tram es millorarà la senyalització vertical i horitzontal, així com l'abalisament (panells direccionals, ulls de gat, que faciliten la percepció del traçat de la carretera).

Jordi Follia i Rafael Ros, en la reunió celebrada aquest dimarts a Barcelona. Foto: Generalitat