
La plantilla de Derbi es torna a plantar. Després de la reunió d'aquest dimarts entre la multinacional italiana Piaggio (propietària de la marca catalana des del 2001), la Generalitat i els treballadors de la planta de Martorelles, aquests últims han acordat iniciar una nova vaga indefinida: faran aturades de cinc hores per torn a partir de dijous fins que la direcció esclareixi el seu futur. De fet, la plantilla no descarta l'aturada total (24 hores) a partir de la setmana vinent. I és que la data anunciada per Piaggio per abandonar la fàbrica vallesana i acomiadar els seus gairebé 200 treballadors, el 31 de juliol, està a tocar.
Segons la UGT, la vaga "és la resposta de l'assemblea de treballadors a la manca de voluntat de Piaggio d'arribar a una solució i continuar jugant amb el futur de centenars de famílies". El sindicat ha pres la decisió després que la reunió de dimarts no servís per desbloquejar la situació i trobar una solució al tancament de la planta. El comitè d'empresa va decidir fins i tot acudir al ministre d'Economia, Luis de Guindos, per traslladar-li la desesperació dels empleats de Derbi davant el poc interès que veuen per part del grup italià Piaggio de mantenir la fàbrica de Martorelles i els seus treballadors.
Els representants dels treballadors van lliurar una carta al propi De Guindos dijous passat, aprofitant la seva conferència al Fòrum Tribuna a Barcelona. En l'escrit, sol·liciten "l'ajuda i la intermediació" del govern espanyol per trobar una solució "econòmica i de continuïtat" per a la planta catalana. I expressen el seu temor a què Piaggio traslladi tota la producció de la factoria cap a Itàlia aquest estiu.
De Catalunya a Itàlia
Segons el comitè d'empresa, l'empresa italiana pretén traslladar tota la producció de la planta catalana cap a les seves fàbriques italianes aquest mateix estiu, malgrat que asseguren que la planta de Martorelles és viable econòmicament. Un temor que es justifica, afegeixen, després de veure com Piaggio ha anat reduït de forma progressiva des del gener la producció de motocicletes de la planta a una tercera part.
Això que tot i que segons asseguren en l'últim acord signat fa un any entre les dues parts i sota la mediació del Departament de Treball, Piaggio es comprometia a mantenir l'activitat de la planta fins el juliol del 2012 per, paral·lelament, "realitzar una cerca activa d'alternatives industrials" per a la factoria.