L'Ajuntament de Cardedeu topa amb Sagalés per l'ubicació d'una parada de bus

Reclama a la companyia que mantingui la parada conjunta de bus urbà i interurbà a l'avinguda del Rei en Jaume, davant l'estació

Publicat el 28 de novembre de 2013 a les 19:20
L'Ajuntament de Cardedeu demana a l'empresa Sagalés que reconsideri la petició de canviar d'ubicació una parada d'autobús a l'avinguda del Rei en Jaume. Abans de l'inici de les obres d'urbanització de la Diagonal Fiveller i de la plaça Marc Viader, la parada de bus interurbà de l’avinguda estava situada a tocar de la Diagonal Fiveller. La parada tenia una longitud de 8 metres amb un pas de vianants sense semàfors just al davant, cosa que dificultava la visibilitat dels vianants i, en conseqüència, disminuïa la seguretat.

Per les afectacions de les obres de la Diagonal Fiveller, l'Ajuntament va sol·licitar i obtenir l’autorització de la Generalitat per traslladar provisionalment la parada a la mateixa avinguda del Rei en Jaume aprofitant la parada del Bus Urbà de Cardedeu (BUC), que compta amb un espai disponible de 17,30 metres al costat d'uns contenidors. L’Ajuntament considera que el fet de tenir les dues parades de bus (interurbà i urbà) en un mateix espai és una situació idònia per als passatgers, ja que evita desplaçaments i potencia la intermodalitat, a més del fet que està situada just davant l’estació de Rodalies. En aquest sentit, el Consistori ha fet diverses gestions per tal de mantenir ambdues parades en el mateix punt.

Sagalés argumenta que hi ha poc espai
Però quan falten pocs dies per inaugurar les obres d’urbanització de la Diagonal Fiveller i la plaça Marc Viader, l'empresa Sagalés, operadora del servei de bus urbà i de l’interurbà, ha rebutjat la proposta de l’Ajuntament i s’ha negat a mantenir les dues parades juntes. L’empresa argumenta que calen 22 metres de parada per un vehicle de 8 metres com el BUC, i que són necessaris 24 metres de parada per un autobús estàndard de 12 metres (interurbà). També comenta que per mantenir ambdues parades juntes caldria desplaçar els contenidors, deixant la parada de bus interurbà davant el pas de vianants i la del BUC mantenir-la a darrera.

L’Ajuntament de Cardedeu no entén la negativa de Sagalés, "i més quan es dóna la circumstància que a Granollers la mateixa empresa està treballant per unificar les parades del servei de bus urbà amb el servei interurbà". "Esperem que Sagalés rectifiqui i permeti la unificació de parades a Cardedeu sense haver d’ampliar la parada existent ni sense haver de desplaçar contenidors", sentencien des del Consistori, i afegeixen que l’avinguda del Rei en Jaume és una via on hi circulen més de 20.000 vehicles diaris i no hi ha massa espai disponible, i que sempre que es desplacen contenidors es provoquen molèsties innecessàries als veïns.