La construcció d’un ARE amb 709 habitatges en tan poc temps (2008-2011, segons les previsions de Generalitat) és incompatible amb les previsions de creixement del municipi.
Tant a l’ARE de la Torreta com al de la Bòbila de Granollers no es planteja cap solució als problemes de mobilitat, sinó que els agreuja. L’ARE de Granollers, amb 1.600 habitatges, penjarà de la Ronda Sud i de la C-1415, vies que ja presenten molts problemes circulatoris en l’actualitat. L’ARE de la Torreta penjaria de la C-1415, amb la mateixa problemàtica.
L’increment d’habitatges i de densitats complicarien encara més una mobilitat ja molt difícil. A més, en el cas de la Torreta, no hi cap garantia que l’ARE anés acompanyat d’un servei de transport públic eficaç, que ni tan sols existeix ara.
Segons declaracions de l’Alcalde, Rafael Ros, “esperem que sigui atesa la nostra petició, tal i com ens va assegurar el Conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, el passat 28 de febrer, que es desestimi la possibilitat de fer l’ARE de la Torreta, permetent que es desenvolupi el planejament com té previst l’ajuntament, en aplicació de les seves competències en matèria d’urbanisme i de la seva autonomia local”.