
Montmeló estrenarà la nova estació de Rodalies el proper dilluns 9 d'abril. Així ho ha anunciat aquest dimecres l'Ajuntament. El ministeri de Foment afegeix que s'aprofitaran els dies festius de Setmana Santa per completar el muntatge de la superestructura de l'estació, assegurar les connexions amb la línia Barcelona-Portbou i realitzar les proves tècniques per verificar el seu funcionament. Es tracta d'una estació de 1.250 metres quadrats, amb zones de serveis als viatgers: un espai comercial amb cafeteria, taquilles, màquines d'autovenda, lavabos adaptats i controls d'accés. Pel que fa a les andanes, fan 240 metres de llarg i 4,65 d'ample, amb accessibilitat a través d'escales mecàniques i fixes i ascensors. "És una instal·lació moderna, completament adaptada a les persones amb mobilitat reduïda", subratllen des de l'Ajuntament de Montmeló.
Tot plegat s'emmarca en el projecte per incloure aquest municipi en el traçat de la línia d'alta velocitat que travessa la comarca (sense parar a Montmeló); un projecte que inclou el soterrament de la línia d'ample convencional al seu pas pel poble. Les principals actuacions previstes en aquest projecte consisteixen en la construcció de dos túnels per als trens d'alta velocitat i per als de Rodalies, un viaducte sobre el riu Congost i l'estació que s'estrena el 9 d'abril. I és que per Montmeló, a més de la futura alta velocitat, passen la R2, la R2 Nord i la R8, que va de Granollers a Martorell.
Una nova estació amb un entorn renovat
En el mateix moment de la posada en funcionament de l'estació s'obriran els carrers que hi donen accés. La urbanització d'aquestes vies (Lluís Companys i Josep Tarradellas) no estava inclosa en el projecte de soterrament de les línies de tren, sinó que s'havia d'incorporar en el projecte d'integració urbana que ha d'encarregar Adif. "La voluntat i les negociacions entre ambdues administracions, Ajuntament i Adif, i la col·laboració dels veïns del carrer Major i del Sant Crist anticipant la cessió dels terrenys, ha fet possible l'execució d'aquesta obra", destaquen des de l'Ajuntament.
La urbanització de la plaça situada a l'entorn de la nova estació, construïda ja sobre la llosa de formigó dels dos túnels, entre els carrers Primer de Maig i Sant Crist, s'ha fet a partir del projecte bàsic elaborat pels serveis tècnics de l'Ajuntament i fixa els criteris urbanístics i arquitectònics de la resta de la futura urbanització.