En l'acte han assistit familiars i representants del cos dels Bombers de la Generalitat. Aquest reconeixement s'afegeix al que va fer aquest dimecres el Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí en el marc de l'acte de Commemoració del 50è Aniversari de les Campanyes de Lluita Contra els Incendis Forestals.
La ministra Elena Espinosa va atorgar la condecoració de la 'Orden Civil del Mérito Medioambiental', a títol pòstum, als cinc bombers que van morir a Horta de Sant Joan el passat 21 de juliol -Ramon Espinet, David Duaigües, Jaume Arpa, Pau Costa i Jordi Moré-, així com als dos tripulants de l'helicòpter dels Bombers que va patir un accident mentre participava en l'extinció d'un incendi de vegetació a les Franqueses del Vallès el 22 de juny -José Luis Dacal i Segi Escobar. En aquest cas les dues víctimes treballaven per una empresa contractada per la Generalitat per treballar en l'extinció d'incendis. La condecoració també s'atorgà a Josep Pallàs, afectat pel foc d'Horta que encara continua ingressat a l'Hospital de la Vall d'Hebron.
Aquestes condecoracions de la 'Orden Civil del Mérito Medioambiental' són un reconeixement a la labor desenvolupada en la lluita contra els incendis forestals, ja que tenen com a objectiu premiar les persones que han prestat serveis eminents i que han tingut una destacada actuació per la conservació de la naturalesa, la protecció del patrimoni natural i de la biodiversitat, segons informa el cos dels Bombers.
Nova condecoració de les set persones mortes durant l'extinció dels focs d'Horta i les Franqueses

Ara a portada
-
Cultura «La idea del restaurant era recuperar l’esperit d’espai de trobada, de pensament i d’aprenentatge» Dani Agudo Torres
-
Successos Detenen un home que venia drogues a l’aparcament d’un festival de música a Montmeló Redacció
-
-
-
Successos Dos detinguts per intentar sostreure una bossa de mà en un aparcament de Granollers Redacció
Publicat el 21 de novembre de 2009 a les 16:05
Et pot interessar
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers
-
Societat La Fira Guia’t del Vallès Oriental estrena emplaçament amb rècord d’assistència