Un dels actes més destacats ha estat el d'entrega de la primera edició del premi del concurs nacional de botifarra catalana, que ha guanyat Yolanda Presseguer, de la cansaladeria La Perla, de la Garriga.
Segons ha informat l'organització, 24 establiments de tot Catalunya han participat a la convocatòria, organitzada per Orígens, la Fundació Oficis de la Carn i la Confraria del Gras i el Magre. A més, comptava amb la col·laboració de la Gastroteca, el portal de comercialització de referència dels productes agroalimentaris de Catalunya; la Prodeca; el departament d’Acció climàtica, Alimentació i Agenda rural de la Generalitat; i també hi havia el suport del gremi de Carnissers i xarcuters de Catalunya.
La xifra de visitants de la desena edició de la fira supera la dada del 2021, però queda per sota de l'última edició abans de la pandèmia. El 2019 el certamen va congregar 8.000 visitants, 1.500 més que aquest 2022. Per altra banda, el que se supera és el volum de negoci. El 2019 es van vendre 48.000 tiquets, mentre que aquest any la despesa del visitant ha estat més elevada i s'han venut uns 7.000 tiquets més que l'última edició prepandèmia. Segons l'organització, aquest 2022, la despesa mitjana del visitant ha estat de 50 euros.