«Purito» acaba el Tour consagrat entre els més grans

El ciclista paretà acaba tercer la prova francesa, fet que el converteix en un dels pocs corredors que ha aconseguit el podi a les tres grans curses

Publicat el 21 de juliol de 2013 a les 20:35
El podi final del Tour 2013, amb Joaquim Foto: Le Tour

El ciclista paretà Joaquim "Purito" Rodríguez ha acabat l'edició del centenari del Tour de França al tercer esglaó del podi, tot un èxit que el converteix en un dels grans ciclistes de la història d'aquest esport. Amb aquest resultat, "Purito" es converteix en el vuitè ciclista de la història que aconsegueix pujar al podi de les tres grans curses d'aquest esport: el Tour, el Giro i la Vuelta. Rodríguez, a més, suma al seu impressionant palmarès una medalla de bronze al campionat del món i dos número 1 de la classificació mundial de l'UCI Pro Tour, els anys 2010 i 2012.

En aquesta edició del Tour, el ciclista de Parets del Vallès ha quedat tercer per darrera de Chris Froome, vencedor, i del jove Nairo Quintana, la gran sensació. Rodríguez, de 34 anys, es va assegurar el podi amb la gran demostració de força de l'etapa d'aquest dissabte, on va desbancar del podi el madrileny Alberto Contador amb un atac incontestable.

Purito, en l'etapa d'aquest dissabte, on va aconseguir una avantatge suficient per pujar al podi Foto: Purito Rodríguez