El Ple de l'Ajuntament, amb els vots de CiU, GIPF i PP, ha aprovat provisionalment la modificació puntual del Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) a les zones verdes i equipaments de Bellavista Est i Sector U. Aquesta modificació es justifica per la necessitat que hi ha de reservar en aquesta zona una parcel·la de 8.000 metres quadrats de superfície per ubicar-hi una futura escola de primària de doble línia.
Segons l'Ajuntament de Les Franqueses, aquesta reserva es fa en base al requeriment del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya conseqüència de l'increment de població recent ja consolidada així com del creixement previst en el planejament vigent.
Així doncs, la proposta aprovada reserva 8.000 m2 de la part nord de la zona A (subzona A2) qualificant-los d'equipaments per a la futura escola, mentre que els 5.239 m2 restants que són els més propers al nou polígon (subzona A1), mantindran la seva qualificació actual de zona verda. Aquests 8.000 m2 inicialment previstos de zona verda es preveu recuperar-los amb la totalitat de la zona B (5.597,73 m2) i una part de la zona C (subzona C2 de 2.402,27 m2) sumant aquestes dues parts els 8.000 m2 necessaris. Així, aquestes dues parcel·les finalment tindrien la qualificació de zona verda, que és totalment compatible amb el seu estat actual, mentre que la part restant de la zona C (subzona C1 de 3.894,92 m2) mantindria la seva qualificació d'equipaments tal i com és ara.
Cal destacar que amb la proposta descrita es manté el total de superfície tant d'equipaments com de zones verdes la qual cosa demostra que la modificació puntual del PGOU aprovada provisionament pel Ple de l'Ajuntament no augmenta ni disminueix cap sistema, sinó que tan sols proposa una reordenació dels mateixos per assolir els objectius plantejats.
D'altra banda, en el mateix Ple del mes de maig, es va aprovar oferir la cessió d'aquest terreny de 8.000 metres quadrats del Sector U al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya per tal que hi pugui construir la quarta escola de primària del municipi.
Reservat un terreny de 8.000 m2 per a la futura escola de primària de les Franqueses del Vallès

Ara a portada
Publicat el 31 de maig de 2005 a les 16:45
Et pot interessar
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers
-
Societat La Fira Guia’t del Vallès Oriental estrena emplaçament amb rècord d’assistència