Satisfacció pel servei d'Atenció a la Ciutadania de les Franqueses

Publicat el 31 de desembre de 2005 a les 08:01
Els usuaris del Servei d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de les Franqueses estan plenament satisfets pel servei rebut, segons una enquesta. Aquesta enquesta tenia com a objectiu mesurar, per primera vegada, el grau de satisfacció dels usuaris del Servei d'Atenció a la Ciutadania (SAC) de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès. S'entén per grau de satisfacció la diferència entre l'expectativa (o importància) que un ciutadà té sobre un aspecte d'un servei i la seva valoració final una vegada utilitzat aquell servei. D'aquesta manera s'obté el GAP, que és el resultat que mesura aquesta satisfacció. Si el GAP és 0 indica plena satisfacció del ciutadà (s'han acomplert plenament les seves expectatives), si és negatiu indica que no s'ha arribat a atendre les seves expectatives i, per tant, caldrà prendre mesures correctores. Si és positiu indica que s'han superat les expectatives de l'usuari.

Els aspectes que es van analitzar són els següents :
-Perfil de la població usuària (edat, sexe, freqüència d'ús)
-Valoració de l'espai físic de les oficines (informació dins l'edifici)
-Servei personal rebut (tracte rebut, claredat de les explicacions)
-Qualitat del servei (temps d'espera, senzillesa del tràmit)

Aquests aspectes calia valorar-los de menor a major amb una puntuació que anava d'1 a 10.

El resultat global de l'enquesta dóna al SAC un GAP de -0,1, el que vol dir, tècnicament, que la valoració de la satisfacció que es dóna als ciutadans des del SAC és de PLENA SATISFACCIÓ. Aquest resultat encara té més mèrit si es considera que els usuaris del SAC tenen un nivell d'exigència molt alt atès que la importància o expectativa que tenen sobre el servei que rebran és de 8,5 sobre 10. La valoració global que fan del servei una vegada utilitzat és de 8,5. Aquesta seria, doncs, la ''nota'' que posen els usuaris del SAC al servei rebut.

Pel que fa al perfil dels usuaris cal destacar el següent:
-Pel que fa al sexe, un 44% són homes i un 56% dones. Aquesta proporció es manté aproximadament en les dues oficines (43%-57% a Corró i 46%-54% Bellavista).
-Pel que fa a la franja d'edat, hi ha un clar domini de la franja de 26 a 40 anys amb un 61% d'usuaris, seguit d'un 15% de 18 a 25 anys i també 15% de 41 a 55. Pel que fa a usuaris entre 56-70 anys el percentatge és del 7%.

Els resultats d'aquesta enquesta permetran millorar certs aspectes per poder oferir un millor servei als ciutadans i ciutadanes que hagin de fer ús del SAC. La intenció de l'Ajuntament de les Franqueses és que en un futur se'n continuïn realitzant, ja que el SAC necessita saber quines són les demandes, neguits i suggeriments dels seus usuaris per poder complir l'objectiu de ser una oficina de proximitat per a la població