Signat el Conveni pel Desenvolupament del Pla de Dinamització del Turisme Industrial

Publicat el 27 de juliol de 2006 a les 16:09
L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, el conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, i el ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Josep Montilla, ha signat aquest dimecres el conveni pel desenvolupament del Pla de Dinamització del Turisme Industrial i la Innovació Tecnològica de Catalunya. L'acte ha tingut lloc al Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya aquest migdia, amb la presència dels alcaldes dels 19 municipis integrants de la Xarxa del Turisme Industrial, que desenvoluparan el Pla de Dinamització, entre ells Granollers.

El conveni signat avui comportarà l'aportació de 500.000 € per part del ministeri i de 500.000 més per part de la Generalitat pel finançament del Pla de Dinamització. A més, els ajuntaments implicats aportaran conjuntament 500.000 € més.

El Pla de Dinamització del Turisme Industrial i la Innovació Tecnològica de Catalunya té com a objectiu la promoció del patrimoni industrial com a element artístic, històric i social, El document defineix una sèrie d'accions generals de la Xarxa i altres d'específiques a cadascun dels municipis, centrades en la creació de productes turístics a través de noves vies, com ara la indústria viva (visites a empreses en actiu). En aquest sentit, el pla persegueix la col•laboració i la complicitat amb el sector privat.

Dades bàsiques del Pla:

Actuacions de Xarxa: 11
Actuacions Locals: 45
Calendari d'execució: 2006-2008
Pressupost global: 1.500.000 € (1/3 ministeri, 1/3 Generalitat, 1/3 municipis)

La Xarxa del Turisme Industrial

L'associació de municipis Xarxa del Turisme Industrial de Catalunya té com a objectiu generar una marca i una línia d'actuació comuna que sigui un instrument de projecció, d'atracció de visitants i de creació d'activitat econòmica i turística a l'entorn del turisme industrial. Els 19 ajuntaments membres de la Xarxa són els següents:

Àreu (EMD d'Alins)
Bellmunt de Priorat
Capellades
Cardona
Castellar de N'Hug
Castelló d'Empúries
Cercs
Esparreguera
Granollers
Igualada
Manlleu
Manresa
Palafrugell
Puig-Reig
Sant Sadurní d'Anoia
Santa Coloma de Cervelló
Sils
Terrassa
Vilanova i la Geltrú

La Xarxa té el seu origen en una convocatòria de la ciutat de Terrassa, amb el suport del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, a 19 municipis que compten amb patrimoni industrial amb potencial turístic i una incipient estructura turística. En una primera reunió d'alcaldes (20 de desembre de 2004) es va fer palesa la voluntat de constituir-se en Xarxa de Municipis, i també la possibilitat de treballar de forma conjunta un Pla de Dinamització Turística. De seguida es va començar a dissenyar aquest pla, liderat per Terrassa, i el 6 de maig de 2005, els municipis membres de la Xarxa i la Generalitat de Catalunya van subscriure un conveni per a la implantació del Pla de Dinamització. Per la seva banda, el Ministeri de Foment va aprovar el pla el 14 de juliol de 2005. Finalment, l'associació es va constituir