
La setzena edició de les 24 Hores de Barcelona d'Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez ha finalitzat aquest diumenge al Circuit de Montmeló amb emoció fins a última hora. Al podi final s'han barrejat tres marques de cotxes (Mercedes, Porsche i BMW) i tres equips de nacionalitats diferents (suïssa, francesa i holandesa). La victòria absoluta finalment ha estat per a l'esquadra suïssa Hofor-Racing. Després d'un dia sencer sense deixar de rodar, han completat un total de 605 voltes al traçat, una xifra inferior a la registrada pels vencedors d'altres anys a causa de la quantitat d'incidents registrats en el transcurs de la prova, que ha obligat a la direcció de carrera a mostrar la bandera de Codi 60 (amb ella els participants no poden passar de 60 km/h) en 20 ocasions.
La segona posició ha estat per a la formació francesa Ruffier Racing, que amb un Porsche 997 Cup ha rodat sempre entre els cinc primers classificats durant 21 de les 24 de competició. El tercer lloc no s'ha decidit fins al final, quan mancant una hora per a la conclusió de la prova l'equip italià Nova Race 1 ha vist com esclatava una roda del seu Ginetta G50 GT4. Com a conseqüència, el cotxe ha hagut de ser remolcat fins al box, perdent així un temps preciós que l’ha fet caure fins a la sisena plaça. L'equip MDM Motorsport ha aprofitat la circumstància per guanyar un lloc, completar el tercer esglaó del podi i convertir-se en el primer classificat en la categoria dièsel amb el seu BMW 320d.
El primer equip local ha finalitzat en el 18è lloc absolut i dins del podi de la categoria A2. Es tracta del Solà Sport, amb Jordi Solà, Carlos Antunes, Carlos Serrea i Jean-Louis Dauger al volant d'un Renault Clio Cup. D'altra banda, el pilot local Francesc Gutiérrez s'ha convertit en l'únic que ha disputat les 16 edicions de les 24 Hores al Circuit. Aquesta vegada ho ha fet amb l'escuderia francesa Breizh Motorsport amb un Seat León Supercopa, amb el qual ha acabat en 22ena posició i al quart lloc de la categoria A3T.
Els Espargaró completen les 24 hores
Pel que fa als participants de més renom internacional presents a les 24 Hores, els únics que han aconseguit completar la prova han estat els germans Pol i Aleix Espargaró, formant equip amb Jordi Gaig i Igancio Escofet. Després d'unes 24 hores extenuants per a ells per culpa d'una infinitat de problemes en el seu Renault Clio Cup, han aconseguit creuar la bandera de quadres a la 39ena i última posició. Malgrat totes les dificultats, els dos germans de Granollers, i pilots de moto, van coincidir a assenyalar que "l'experiència havia estat fantàstica i ja estem pensant en repetir l'any que ve. En els cotxes hi ha molt més temps per pensar el que faràs perquè van molt més lents que les motos, però de totes maneres ha estat increïblement divertit".
Al final, dels 56 participants que van començar la prova, 17 s'han quedat sense el premi d’acabar les 24 Hores de Barcelona d'Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez. El proper any tindran una nova ocasió per tornar a intentar-ho.
