L'empresa catalana Napptilus Battery Labs (NBL) ha desenvolupat una bateria que es pot carregar en menys de cinc minuts, amb una vida útil de deu anys i sense fer servir liti, que és el material més utilitzat i que genera grans inconvenients.
[nointext]
El projecte compta amb la col·laboració de l'Institut Català de Nanotecnologia i Nanociència (ICN2) de la Universitat Autònoma de Barcelona i ha entrat en la recta final, amb l'obertura d'una ronda de finançament de 500.000 euros euros per fer-ho realitzat. Aquestes bateries es podrien utilitzar en vehicles elèctrics, com a estacions d'emmagatzematge d'energia als habitatges, en la robòtica i industrial i en el transport.
[intext1]
Actualment, les bateries estan elaborades principalment amb ions de liti, una tecnologia amb grans inconvenients per la seva lenta velocitat de càrrega, una vida útil sobre els 3 anys, un nombre limitat de càrregues i amb un complex procés de fabricació i, sobre tot i això, per l'ús de materials inflamables i poc sostenibles.
[noticia]242429[/noticia]
La solució ultraràpida que desenvolupa Napptilus Battery Labs, que ha nascut al Pier 01 de Tech Barcelona, utilitza noves tecnologies de materials perquè les bateries siguin més sostenibles i més econòmiques, ja que poden arribar a reduir els costos de fabricació en un 20% per la simplicitat en els processos de fabricació. Actualment, l'empresa compta amb tres patents aprovades.
[intext2]
L'empresa catalana ha anunciat l'obertura d'una ronda de finançament de fins a 500.000 euros a través de la plataforma Crowdcube, que ja ha fet possible els projectes de més de 1.300 companyies.
[patrociniImpacte]
Bateries catalanes sense liti i de càrrega ultraràpida
L'empresa Napptilus Battery Labs desenvolupa una bateria elèctrica que es pot carregar en menys de cinc minuts
- Les noves bateries solucionarien alguns dels inconvenients actuals -
- Gala Espín
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de novembre de 2022 a
les 11:28
Actualitzat el
30 de novembre de 2022 a les
19:55
Et pot interessar
-
Ciutats
El falcó pelegrí supera els 250 polls nascuts a Barcelona
-
Ciutats
Anar en bici a la feina (al poble del costat)
-
Ciutats
Girona tindrà una gran pèrgola solar que funcionarà com a refugi climàtic
-
Ciutats
Activat un avís preventiu a tot Catalunya per contaminació atmosfèrica
-
Ciutats
Primer pas per a la xarxa pública de recàrrega de cotxes elèctrics
-
Ciutats
Catalunya aposta per la bicicleta pels desplaçaments de fins a 10 quilòmetres
