La patronal de fabricants d'automòbils Anfac avisa que Catalunya té dos anys per triplicar la xarxa actual de punts de recàrrega de vehicles. La infraestructura té, el dia d'avui, 4.955 aparells que s'haurien d'elevar fins als 15.320 pel 2025. Tal com ressalta Anfac, disposar d'aquesta xarxa és necessari per complir amb els objectius europeus d'electrificació.
De fet, recorda que el 2030 s'han de reduir un 50% les emissions de CO2 en turismes i del 55% en vehicles comercials lleugers. De cara al 2035, l'objectiu contempla una reducció del 100% de les emissions. A escala estatal, es recomana passar dels 70.000 punts contemplats per enguany a 120.000 el 2025.
"Els objectius establerts per la Unió Europea no es compleixen només amb l´esforç del sector, sinó que necessiten un gran esforç per part de la resta dels actors. En matèria de desplegament és imprescindible el compromís del Govern i de les comunitats i ens locals per a implantar al territori la infraestructura necessària", destaca el director general de la patronal, José López-Tafall. “El desenvolupament d'infraestructures de recàrrega d'accés públic és essencial per al desplegament del vehicle electrificat, i aquí hi ha molt per avançar”, conclou.
[noticia]260659[/noticia]
[impacte]
Catalunya ha de triplicar en dos anys els punts de recàrrega elèctrica
La patronal d'automòbils xifra en 4.955 la infraestructura actual i demana ampliar-la a 15.320 el 2025
Ara a portada
Publicat el 09 d’agost de 2023 a les 11:58
Actualitzat el 09 d’agost de 2023 a les 11:59
Et pot interessar
-
Ciutats Neixen tres polls de falcó pelegrí al niu de la Sagrada Família
-
Ciutats El Consell i el Parlament Europeu acorden reduir la contaminació per microplàstics
-
Ciutats Torna l'aigua a les fonts de Barcelona després de dos anys i mig
-
Ciutats Barcelona deixa de tenir restriccions per sequera 865 dies després