L'Ajuntament de l'Espluga de Francolí ha anunciat que augmentarà els talls en el subministrament d'aigua potable fins a les 14 hores a partir d'aquest dimarts. Ho farà diàriament entre les vuit del vespre i les deu del matí.
La decisió s'ha pres donada la "situació extrema i de mínims" que pateix el municipi en plena sequera. A més, han advertit que "si se supera el màxim de consum d'aigua, no es podrà garantir el subministrament continuat i caldrà augmentar les hores sense servei".
Paral·lelament, l'Ajuntament ha afirmat que informaran setmanalment a la ciutadania de les actualitzacions sobre la gestió de l'aigua per tal d'oferir una visió "clara i transparent" de les accions que es porten a terme, així com "conscienciar del sobrecost que tot això està generant".
[noticia]261083[/noticia]
El consistori ha explicat que la informació setmanal inclourà detalls sobre l'aportació d'aigua mitjançant camions cisterna, la quantitat de camions que s'han hagut de contractar, el preu que d'aquests i també els nivells dels dipòsits municipals.
[noticia]265666[/noticia]
L'Ajuntament també informarà sobre l'evolució de les obres relacionades amb infraestructures d'aigua, com són les obres de millora de la xarxa de distribució d'aigua potable a la Urbanització Carreras, així com l'obra del ramal del CAT, la connexió amb la xarxa del minitransvasament de l'Ebre que hauria de solucionar el problema en aquest municipi de la Conca de Barberà.
[impacte]
Els talls d'aigua a l'Espluga de Francolí augmenten fins a les 14 hores
Ciutats
El consistori adverteix que la situació és crítica i no descarta allargar les restriccions més hores
- Els camions cisterna són claus en molts municipis de Catalunya -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Terra Els oceans mai havien estat tan calents: «Entrem en un territori desconegut» Arnau Urgell i Vidal
-
-
Terra Nova onada de calor a Catalunya? El Meteocat adverteix d'un llarg període de temperatures elevades Arnau Urgell i Vidal
-
Terra L'onada de calor esmicola sis rècords nacionals a Europa: quins són els països amb temperatures més altes? Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Estrenen un sistema que permet apagar el 90% dels incendis per la sega amb un pla pilot al Bages-Moianès Pere Fontanals
Publicat el
27 de novembre de 2023 a
les 18:46
Et pot interessar
-
Ciutats La UE pacta reduccions de fins al 75% als peatges per a camions i autobusos de baixes emissions
-
Ciutats
La síndica de greuges rep 150 queixes per calor a les aules durant el mes de juny
-
Ciutats Quant costa un arbre urbà i com ajuda a combatre el canvi climàtic?
-
Ciutats
L'onada de calor deixa 43 morts en quatre dies a Catalunya
-
Ciutats
Barcelona, un any després de la mort d'una treballadora de la neteja: polseres contra la calor (amb queixes)
-
Ciutats
Avís preventiu per partícules en suspensió a Catalunya per l’entrada de pols africana
