Les bicicletes elèctriques de Bicing s'imposen a poc a poc a Barcelona

El carril bici continua excloent les dones, que només representen un 30% dels usuaris

  • Bicicletes aparcades en una estació en el centre de Barcelona -
Publicat el 15 de febrer de 2024 a les 18:05
Actualitzat el 06 d’abril de 2024 a les 21:53

El darrer estudi del Bicicleta Club Catalunya (BACC) presentat aquest dijous, que analitza la mobilitat quotidiana en bicicleta i patinet elèctric durant els mesos de setembre i octubre de 2023 a sis ubicacions de la ciutat, ha deixat diverses dades per a l'anàlisi. Una, és que la bicicleta elèctrica pública de Bicing està guanyant terreny a tota velocitat i ja es fa servir cinc vegades més que la mecànica. Tot, la primera vegada que s'ha reduït l'ús del patinet elèctric, que ha caigut fins al 27,46% del total de vehicles que circulen pels carrils bici.

El 72,5% restant són bicicletes, registre que suposa un rècord i un increment de 4,6 punts. Analitzant cada tipologia de vehicle inclosa, la més comuna és la bicicleta d'ús urbà (32,2%), seguida del Bicing (24,1%) i la bicicleta plegable (15,4%). Si bé, no hi ha dubte que la versió elèctrica de la bici pública s'imposa cada vegada més a la mecànica i els usuaris en reclamen una major disponibilitat. De fet, el BACC demana migrar totes les bicicletes de Bicing a la versió elèctrica per fomentar l'ús més gran d'aquest sistema.

D'altra banda, l'informe posa l'accent en la problemàtica de la bretxa de gènere als carrils bici de Barcelona. I és que només tres de cada 10 usuaris (amb qualsevol vehicle) són dones. Tot i que els motius poden ser diversos, des del BACC consideren urgent revisar el disseny de la infraestructura amb perspectiva de gènere per fer-la més inclusiva.
 

CAT BACC Informe Radiografia Ciclista Barcelona 2023 by naciodigital on Scribd



[impacte]