05
de febrer
de
2024, 08:20
Actualitzat:
9:27h
Guerra als SUV. L'alcaldessa parisenca Anne Hidalgo ha aconseguit que tiri endavant una de les seves mesures estrella en l'àmbit de la mobilitat sostenible. Una consulta popular ha refrendat triplicar les tarifes per aparcar al centre de la capital francesa als cotxes més contaminants. Ho ha fet, això sí, per la mínima: un 54% de vots favorables i una participació de menys del 6% del cens.
En un context urbà, suposa més contaminació que els cotxes utilitaris, una ocupació d'espai major -es nota especialment als aparcaments subterranis, però també en superfície i als carrils-, així com un major perill de provocar conseqüències greus en cas d'impacte.
Els SUV, de fet, personifiquen el creixent fenomen conegut com a "autoobesitat", els problemes vinculats a vehicles cada vegada més grans, en un context en què les ciutats tendeixen a recuperar l'espai perdut per a vianants i bicicletes.
Tanmateix, una de les idees estrella ha estat precisament intentar limitar el creixement dels SUV. L'ajuntament parisenc pretén desincentivar-los a partir de multiplicar les tarifes per aparcar. Concretament, la tarifa passarà de 6 a 18 euros en el cas dels onze districtes més cèntrics i de 6 a 12 a la resta. Aparcar sis hores costarà 225 o 150 euros, respectivament. La mesura, que només s'aplicarà als vehicles que entrin a la ciutat des de l'exterior, també afecta els 4x4.
Hidalgo va decidir que la mesura es refrendés amb una consulta popular. I se n'ha sortit a mitges. Tirarà endavant perquè ha obtingut un 54,5% dels vots favorables, però la participació ha estat molt baixa i això ha donat ales als opositors a la mesura. Concretament, només ha votat un 5,7% del cens potencial.
Els SUV, vehicles més grans i contaminants
Els SUV -vehicles esportius utilitaris- és un dels segments de vehicles que més han crescut els darrers anys. També coneguts com "tot camí", barregen característiques d'un turisme convencional amb les d'un 4x4. En aquest sentit, destaquen per una alçada superior a l'habitual i per tenir tracció a les quatre rodes.En un context urbà, suposa més contaminació que els cotxes utilitaris, una ocupació d'espai major -es nota especialment als aparcaments subterranis, però també en superfície i als carrils-, així com un major perill de provocar conseqüències greus en cas d'impacte.
Els SUV, de fet, personifiquen el creixent fenomen conegut com a "autoobesitat", els problemes vinculats a vehicles cada vegada més grans, en un context en què les ciutats tendeixen a recuperar l'espai perdut per a vianants i bicicletes.
París frena els SUV en una consulta
L'alcaldessa Anne Hidalgo ha situat la mobilitat sostenible com una de les grans prioritats. París, per exemple, s'ha convertit en una de les ciutats on l'ús de la bicicleta ha augmentat més els darrers anys.Tanmateix, una de les idees estrella ha estat precisament intentar limitar el creixement dels SUV. L'ajuntament parisenc pretén desincentivar-los a partir de multiplicar les tarifes per aparcar. Concretament, la tarifa passarà de 6 a 18 euros en el cas dels onze districtes més cèntrics i de 6 a 12 a la resta. Aparcar sis hores costarà 225 o 150 euros, respectivament. La mesura, que només s'aplicarà als vehicles que entrin a la ciutat des de l'exterior, també afecta els 4x4.
Hidalgo va decidir que la mesura es refrendés amb una consulta popular. I se n'ha sortit a mitges. Tirarà endavant perquè ha obtingut un 54,5% dels vots favorables, però la participació ha estat molt baixa i això ha donat ales als opositors a la mesura. Concretament, només ha votat un 5,7% del cens potencial.