La neu també ha sorprès Barcelona

La nevada que aquest matí ha emblanquinat mig Catalunya comença a remetre i deixa imatges de postal

Publicat el 24 de gener de 2026 a les 17:07
Actualitzat el 24 de gener de 2026 a les 17:12

Un nou front impulsat per la borrasca Ingrid està deixant precipitacions a bona part de Catalunya. Aquest fet, combinat amb l'arribada d'aire fred, ha provocat que la cota de neu hagi baixat de manera molt considerable, localment fins als 300 metres. En aquest sentit, s'ha pogut veure alguna cosa més que neu anecdòtica a llocs com l'Observatori Fabra de Barcelona o la plaça de Tibidabo, com es pot observar als vídeos compartits a xarxes:

 

 

Aquest migdia des de les 14:15 hores fins a les 15:30 hores ha nevat amb intensitat a l'Observatori Fabra, on la neu ha deixat el terra una mica emblanquinat.

Missatge ES-alert per intenses nevades a cotes baixes

Tot i les imatges de postal que deixa la neu a Catalunya, Protecció Civil ha activat el pla Neucat en fase d'alerta per les afectacions a la xarxa viària en un dissabte on la mobilitat tornarà a ser complicada pels problemes a Rodalies i el tall de l'AP-7 a la zona de l'Alt Penedès. En aquest sentit, hi ha una cinquantena de carreteres i vies ràpides afectades. Es mantindrà el pla Neucat en fase d'alerta durant tot dissabte a gran part del centre i nord-est de Catalunya, tot i que les pròximes hores la nevada minvarà a la Catalunya central i prelitoral.