Els talibans han abatut en la matinada d'aquest dissabte, hora catalana, un helicòpter de la OTAN matant a la majoria de la tripulació de l'aparell. Entre les víctimes hi ha 31 soldats americans de les tropes aliades i set afganesos. L'accident ha tingut lloc a la província de Wardak, a l'oest de Kabul. En aquell moment, la coalició de l'OTAN portava a terme una operació contra els talibans. L'atemptat ha estat reivindicat ràpidament per un portaveu talibà, que ha assegurat que han abatut un helicòpter de transport de militars. L'accident és el més mortífer contra tropes aliades. L'últim precedent d'un fet semblant és de juny del 2005 quan un helicòpter es va estavellar matant 17 soldats americans.
La xifra de víctimes dels bombardejos de l'OTAN ha convertit els primers sis mesos del 2011 en el període més mortífer entre els civils des que va començar la guerra, fa 10 anys. Aquest episodi arriba només dues setmanes després que s'hagi començat el traspàs de responsabilitats sobre seguretat entre les tropes estrangeres i les forces de seguretat afganeses.
Moren 38 soldats en un atac contra l'OTAN
En plena operació militar contra els talibans
ARA A PORTADA
Publicat el
06 d’agost de 2011 a
les 15:30
Et pot interessar
-
Internacional
Moren dos nens de dos i quatre anys a França en plena onada de calor
-
Internacional
Andy Burnham, el poder de les ciutats laboristes contra l'extrema dreta
-
Internacional
La UE acorda endurir les penes per abús de menors
-
Internacional
De la Espriella guanya per la mínima i l'extrema dreta governarà a Colòmbia
-
Internacional
Keir Starmer dimiteix i activa el relleu laborista al Regne Unit
-
Internacional
Salvini torna a mirar al Nord
