Els talibans han abatut en la matinada d'aquest dissabte, hora catalana, un helicòpter de la OTAN matant a la majoria de la tripulació de l'aparell. Entre les víctimes hi ha 31 soldats americans de les tropes aliades i set afganesos. L'accident ha tingut lloc a la província de Wardak, a l'oest de Kabul. En aquell moment, la coalició de l'OTAN portava a terme una operació contra els talibans. L'atemptat ha estat reivindicat ràpidament per un portaveu talibà, que ha assegurat que han abatut un helicòpter de transport de militars. L'accident és el més mortífer contra tropes aliades. L'últim precedent d'un fet semblant és de juny del 2005 quan un helicòpter es va estavellar matant 17 soldats americans.
La xifra de víctimes dels bombardejos de l'OTAN ha convertit els primers sis mesos del 2011 en el període més mortífer entre els civils des que va començar la guerra, fa 10 anys. Aquest episodi arriba només dues setmanes després que s'hagi començat el traspàs de responsabilitats sobre seguretat entre les tropes estrangeres i les forces de seguretat afganeses.
Moren 38 soldats en un atac contra l'OTAN
Internacional
En plena operació militar contra els talibans
ARA A PORTADA
-
Política Més enllà de la Francisca: què pensen els votants de Junts sobre habitatge? Lluís Girona Boffi
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
-
Societat Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets Pau Espí Solé
-
Publicat el
06 d’agost de 2011 a
les 15:30
Et pot interessar
-
Internacional
Un avió en direcció a Israel aterra d'emergència després que el copilot hagi apunyalat el pilot
-
Internacional
«Trump podria enviar agents de l'ICE als col·legis electorals aquest novembre»
-
Internacional
L’Assemblea General de l’ONU abandona l'auditori durant el discurs de Netanyahu
-
Internacional
Trump i Delcy Rodríguez es reuneixen per «enfortir les relacions bilaterals»
-
Internacional
Avantguardes urbanes
-
Internacional
La resistència
