Rússia amenaça de tallar aquest hivern el subministrament de cru a Europa després que la comunitat hagi anunciat un topall de 60 euros als barrils russos. Ho ha donat a conèixer l'ambaixador rus, Mikhail Ulyanov, davant dels organismes internacionals a Viena. "A partir d'aquest any, Europa viurà sense petroli rus. Moscou ha deixat clar que no subministrarà petroli als països que donin suport a la limitació de preus contra el mercat", ha afirmat Ulyanov en un missatge que també ha transmès a les xarxes socials.
Així, el representant del Kremlin ha pronosticat que "aviat" la Unió Europea acusarà Rússia de fer servir el petroli com una arma. A l'altre cantó, però, Ucraïna ha considerat que la mesura és insuficient per "desarmar energèticament" l'estat rus: "És una posició feble"
Els països de la Unió Europea han acordat aquest divendres fixar un topall al preu del petroli rus com a part de les sancions imposades per la guerra d'Ucraïna. Al seu torn, la decisió ha estat rebuda amb crítiques des del país que presideix Volodímir Zelenski. "No es pot dir que sigui una gran decisió establir un límit d'aquest tipus als preus russos, que és bastant còmode per al pressupost d'un estat terrorista", ha assegurat el mandatari en un missatge publicat la nit del dissabte a Twitter.
Segons el president ucraïnès, Rússia ha causat "grans pèrdues", a força de desestabilitzar "deliberadament" el mercat energètic, però "el món no s'atreveix a desarmar-la energèticament". En aquesta línia, Zelenski ha lamentat que el límit no s'hagi situat en els 30 dòlars per barril.
Rússia amenaça de deixar Europa sense petroli aquest hivern
Segons un representant rus, el Kremlin no subministrarà cru als països que donin suport a la limitació de preus fixada pels 27
ARA A PORTADA
-
Junqueras adverteix el PSOE que «s'ha situat a anys llum» de l'aprovació d'uns pressupostos Sara Escalera
-
Canvi de temps: el Meteocat augmenta a 18 les comarques en alerta per intensitat de la pluja Irene Montagut
-
-
La calitja del fum dels incendis: el fenomen pel qual es veu el cel enterbolit i groguenc Neus Climent
-
Publicat el 04 de desembre de 2022 a les 16:04
Et pot interessar
-
Internacional Torna la carn al primer restaurant vegà amb tres estrelles Michelín del món
-
Internacional Trump avisa Zelenski: si vol acabar la guerra ha de renunciar a Crimea i a l'OTAN
-
Internacional Ucraïna, negociació final: entre les «garanties de seguretat» similars a l’OTAN i la cessió territorial
-
Internacional Controlar el Donbàs: la condició de Putin a Trump per acabar amb la guerra a Ucraïna
-
Internacional La UE, en fora de joc: el «paper minvant» dels 27 davant la jerarquia de Trump i Putin
-
Internacional Zelenski es reunirà amb Trump a Washington aquest dilluns amb la fi de la guerra en joc